• Studier - Fackl...

Studier – Facklig-politisk vänsterskola

Facklig-politisk vänsterskola

Under våren 2024 organiseras Facklig-politisk vänsterskola, Vänsterpartiets fackliga studiecirkel. Målgruppen är du som är fackligt engagerad, eller som är intresserad av att bli det.

Facklig-politisk vänsterskola innehåller av en bredd av frågor. Deltagarna ses vid sex tillfällen och får kunskaper om det fackliga engagemangets historia, aktuella facklig-politiska frågor, och målet med utbildningen är att deltagarna ska få insikter i både teoretiska och praktiska perspektiv på det fackliga arbetet.

Mer information om Facklig-politisk vänsterskola hittar du HÄR.

En samman fattning av kursinnehållet hittar du HÄR.

Även du som är erfaren kommer att lära dig nya saker i facklig-politisk vänsterskola!

Måndagar 4 mars – 22 april, 6 träffar (uppehåll 25 mars och 1 april)                                                                                              ➤ 17:30 – 20:00                                                                                            Kafé Marx, Kungsgatan 84                                                                Ledare; Gunnar Westin, Kelly Elfström, Jarreth Richardson

ANMÄL DIG HÄR