• Lediga tjänster...

Lediga tjänster

Vill du ringa väljare för Vänsterpartiet Storstockholm?

Just nu söker vi dig som vill ringa väljare för Vänsterpartiet Storstockholm inför valet 2022!

Den 11 september är det val och vi mobiliserar en ringkampanj för att öka valdeltagandet och se till att Vänsterpartiet får utökat antal mandat. Ringkampanjen kommer att starta i augusti och vara i gång fram till valet.

Vi söker dig som tycker om att prata med människor och har hjärtat till vänster. Har du erfarenhet av telefonkampanjer är det meriterande. Du behöver inte vara medlem men du bör sympatisera med våra värderingar. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att ringa väljare på plats från vår telefoncentral på Kungsholmen.

Vad du kan förvänta dig:

•  Arbete minst 40% under perioden
  •  Schemalagda pass på minst 3 timmar
  •  Utbildning och instruktion i ringsystemet

Vi söker dig som:

•  Har hjärtat till vänster
  •  Är tillgänglig under perioden
  •  Vill hjälpa oss att öka valdeltagandet och värva röster till Vänsterpartiet

Omfattning: minst 40% under perioden (oreglerad arbetstid, ca 3 veckor)

Startdatum: 18 augusti (med viss möjlighet till flexibel start)

För frågor om tjänsten, kontakta Ninel Barrios på ninel.barrios@vansterpartiet.se
Facklig kontakt: Amanda Möller ([email protected])

Ansök genom att skicka ditt CV till: ansokan.storstockholm@vansterpartiet.se

Jobba för Vänsterpartiet Hammarby-Skarpnäck under valet!

Vi söker en heltidsarvoderad valorganisatör som kommer att hjälpa till att organisera valrörelsen i Hammarby-Skarpnäck under augusti och september. Som valorganisatör gör du det som behövs för att vi ska nå ut med vårt budskap till så många som möjligt.

Dina arbetsuppgifter kommer främst handla om att tillsammans med vår valgrupp, planera och samordna valrörelsen i vår stadsdel. Du kommer att arbeta med att mobilisera medlemmarna i vår stora förening, beställa material, planera och samordna våra kampanjer, hjälpa till med våra evenemang och bemanna vårat valcenter i vår föreningslokal där du bland annat organiserar ringstugor till väljare och för att mobilisera medlemmar. En stor del av arbetet sker i vår digitala organiseringsplattform Zetkin. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Vi söker dig som (krav):

• Har ett stort intresse för samhälle, politik och rättvisa
  • Delar Vänsterpartiets värderingar

Vi tror att du är flera av dessa (meriterande):

• Engagerad i Vänsterpartiet eller i den breda vänsterrörelsen, känner till Vänsterpartiets politik
  • Har förankring och kontaktnät i Hammarby-Skarpnäcks områden
  • Arbetar organiserat och strukturerat och gillar att arbeta med tydliga mål och uppgifter
  • Bra på att få saker att hända, både egna uppgifter och i samarbete med andra
  • Är social, positiv och utåtriktad
  • Har tidigare erfarenhet av kampanjarbete och är bra på att organisera och mobilisera andra
  • Känner dig trygg med digitala verktyg och löser det mesta genom att testa dig fram
  • Har B-körkort

Omfattning: 100% 1 augusti-15 september, arbete på kväll och helg ingår. Målstyrd arbetstid, dvs flexibelt utifrån verksamhetens behov med normalarbetstid 37,5 h/vecka.

Lön: I enlighet med Handels kollektivavtal för anställda inom folkrörelseorganisationer, ingångslön 29 111:-. Lön förhandlas med facklig part baserat på relevant tillämpbar arbetslivserfarenhet.

Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] så snart som möjligt.

Intervjuer hålls löpande. Tjänsten kan tillsättas så snart vi hittar en lämplig kandidat.

Har du frågor om tjänsten, kontakta vår valledare Niklas Vanhainen på [email protected], 073-263 88 61 eller ordförande Rodrigo Arce på [email protected], 070-918 86 10.

Formell arbetsgivare är Vänsterpartiet Storstockholm men partiföreningen arbetsleder, och facklig kontakt är Amanda Möller för Handelsklubben, [email protected]

Vill du hjälpa Solna att vinna valet 2022?

Har du hjärtat till vänster och vill jobba för att politiken ska ta ansvar för skola, klimat och social trygghet? Vi söker dig som vill hjälpa oss att vinna valet i Solna 2022!

Vänsterpartiet är tredje största parti i Solna och satsar nu på att gå ännu mer framåt i valet 2022. Vi behöver dig som är social och utåtriktad med en förmåga att entusiasmera andra och hugga i där det behövs. Du är flexibel och har lätt att på kort varsel “ställa om” när omständigheterna kräver det. Du kommer att vara en viktig pusselbit i valrörelsen och tex. jobba med att bemanna valstugor, affischera, kampanja, ingå i vårt telefonteam, samtala med väljare, hjälpa till vid evenemang, koka kaffe, värva nya medlemmar etc.

Vi söker en valarbetare på halvtid som kommer att bedriva valarbetet runtom i Solna. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med valombudsman, valarbetare, politisk sekreterare, ideella- och förtroendevalda i Vänsterpartiet Solna. Som valarbetare gör du det som behövs för att vi ska nå ut med vårt budskap till så många som möjligt.

Du som söker:

• Har god samarbetsförmåga, är flexibel och kreativ
  • Är social, utåtriktad och relationsskapande
  • Delar Vänsterpartiets värderingar
  • Har ett stort intresse för samhälle, politik och rättvisa

Det är meriterande om du:

• Har B-körkort
  • Har engagemang i Vänsterpartiet eller närstående organisation
  • Har erfarenhet av kampanj-, värvnings- eller eventarbete
  • Talar fler språk än svenska och engelska

Omfattning: 50%

Antal tjänster: 1

Varaktighet: 2022-08-01–2022-09-16, eller enligt överenskommelse.

Lön: I enlighet med Handels kollektivavtal för anställda inom folkrörelseorganisationer.

Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev samt eventuella frågor till [email protected] senast 8/8.

Vänta inte med att skicka in din ansökan då intervjuer hålls löpande.Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Leif Åsbrink López på [email protected] tel. 073 676 12 72 eller Linda Cigéhn [email protected]

Har du frågor som rör avtal och lönenivåer? Kontakta [email protected]

Vänsterpartiet Storstockholm söker en ekonomiansvarig alternativt en ekonomiassistent med erfarenhet av lönearbete.

Vårt distrikt är Vänsterpartiets största och har i dagsläget cirka 8000 medlemmar och består av strax över 50 partiföreningar. Våra partiföreningar finns från Norrtälje i norr till Nynäshamn i syd men även i form av tio yrkesbaserade branschföreningar.

På distriktets expedition arbetar ca 12 personer med att stötta våra partiföreningar med stöd i politikutveckling, ekonomihjälp, utbildningar, större arrangemang och kampanjer.

Urval sker löpande.

Vi ser utrymme för att tjänsten antingen är med tyngre ansvar/mer senior (ekonomiansvarig) vilket kräver mer erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, eller som en mer junior tjänst (ekonomiassistent med erfarenhet av lönearbete) där kortare erfarenhet är tillräckligt.

Som ekonomiansvarig eller ekonomiassistent utgör du en grundfunktion i arbetet på distriktsexpeditionen. Ekonomihanteringen genomgår just nu stora förändringar där vi bl.a. går över till molnbaserad ekonomihantering i Visma-E, där många flöden är automatiserade. För lönehantering används Visma Lön 600 men övergång är under vägs till Visma Lön Smart.

Exempel på arbetsuppgifter är:

• Löpande bokföring, fakturering, avstämningar, löneadministration, sammanställning av ekonomiska rapporter m.m.
  • Använda ekonomiadministrativa system för budgetering och uppföljning av verksamheten
  • Stöd till kanslichef, Distriktsstyrelsen och partiföreningar/medlemsföreningar inom ekonomiska frågor så som ekonomiska utredningar och analyser av verksamheten

Du förväntas också, som en del av ekonomifunktionen aktivt delta i utveckling, förändring och implementering av interna rutiner i allmänhet och inom ekonomiarbetet i synnerhet.

Formella krav på tjänsten:

• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
  • Känna sig bekväm med att arbeta i digitala verktyg (Office 365 inkl Teams, Zoom etc)
  • Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem så som Visma, FortKnox, Hogia etc.
  • Har relevant utbildning inom exempelvis ekonomi, lönearbete och redovisning
  • 1-3 års erfarenhet av att arbeta med liknande uppgifter

Meriterande erfarenheter:

• Erfarenhet av att arbeta i molnbaserade system, så som Visma-E
  • Engagemang inom Vänsterpartiet eller närliggande organisationer
  • Erfarenhet av styrelsearbete, ex som kassör.

Egenskaper och färdigheter som hjälper dig lyckas i rollen:

• Tar stort ansvar för dina uppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid.
  • Bra på att planera och driva ditt arbete framåt och kan enkelt strukturera och prioritera rätt saker.
  • Detaljorienterad och noggrann med förmågan att upptäcka sådant som andra ofta missar i kombination med att du är handlingskraftig och förstår värdet av att komma framåt.
  • Har ett prestigelöst förhållningssätt, är hjälpsam och har tålamod, och ställer upp för att stötta andra oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.
  • Bra på att analysera olika problem och förstå hur du ska gå tillväga för att hitta lösningen.
  • Trivs i att arbeta enskilt, men i en miljö präglat av nära samarbeten och utbyten med andra.

Tjänstens omfattning är 100%, en deltidslösning kan vara möjlig på minst 75%. Tillträde fortast möjligt, men datum kan diskuteras. Tarifflön i enlighet med kollektivavtal, för senior tjänst mellan 30528-37822, för junior tjänst 26217-31401, inplacering görs utifrån mängd erfarenhet. Lokala förmåner förekommer såsom friskvårdsbidrag mm.

Du söker genom att skicka personligt brev och CV till  [email protected], skriv “Ansökan ekonomi” och ditt namn i ämnesraden.

För frågor om tjänsten kan dessa ställas till kanslichef Vicci Friberg, v[email protected]

Facklig kontakt är Maria Ljuslin för Handelsklubben,  [email protected], 08-654 13 18

Dela den här sidan: