• Lediga tjänster...

Lediga tjänster

Vänsterpartiet Solna söker politisk sekreterare på heltid
Vänsterpartiet har gått framåt och blivit tredje största parti i Solna. Eftersom vår politiska sekreterare ska doktorera söker vi nu dig som vill arbeta som politisk sekreterare hos oss under mandatperioden. Du kommer att arbeta tillsammans med våra gruppledare och våra förtroendevalda med att utveckla och sprida vår politik till Solnaborna.Dina arbetsuppgifter kommer vara varierade men ha ett stort fokus på politisk kommunikation, intern såväl som extern. Du kommer både att arbeta strategiskt med att leda och utveckla vårt kommunikationsarbete, samt att utföra arbetet. Arbetsuppgifterna inkluderar att framställa texter, tryckmaterial, rörlig bild och att fylla våra sociala medier-kanaler med innehåll. Därutöver kommer du stötta våra förtroendevalda, vara ute och kampanja och arbeta administrativt med att exempelvis planera möten och aktiviteter.Du har god kunskap om Vänsterpartiets politik och delar våra värderingar. Du har god samarbetsförmåga och är ansvarstagande, organiserad och initiativrik. Erfarenhet från arbete i Vänsterpartiet eller en politikerstyrd organisation som kommun eller landsting är en merit. Relevant högskoleutbildning inom exempelvis statsvetenskap, kommunikation eller juridik är också meriterande.

Omfattning: 100 %
Tillträde: 18 februari, eller snarast möjligt därefter.
Varaktighet: visstidsanställning till 31/12 2022, enligt avtal för politisk sekreterare.
Lön: Enligt avtal. Kvälls- och helgarbete förekommer emellanåt.

Skicka din ansökan med CV och personligt brev samt eventuella frågor till [email protected] senast 27 januari.

Vänsterpartiet Sigtuna-Märsta söker politisk sekreterare
Vänsterpartiet gick fram i senaste valet och blev fjärde största parti i Sigtuna kommun. Vi söker nu dig som vill arbeta som politisk sekreterare under den nuvarande mandatperioden. Arbetet kommer ske i nära samarbete med vår gruppledare samt övriga förtroendevalda med att utveckla partiföreningen och sprida vår politik.

Arbetsuppgifterna kommer att vara varierade men kommer ha ett stort fokus på intern och extern kommunikation. Du kommer att vara en resurs för våra förtroendevalda och hjälpa till i det parlamentariska arbetet med motioner, debattartiklar mm men även att vara kontaktperson för våra medlemmar. Dessutom vara med och planera möten och aktiviteter.

God kunskap om Vänsterpartiets politik är viktigt och naturligtvis delar du våra värderingar. Du har god samarbetsförmåga, initiativrik och organiserad. Erfarenhet från liknande arbete inom Vänsterpartiet eller politikerstyrd organisation är en merit.

Omfattning: 50 %

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Varaktighet: tillsvidare, anställningen inleds med tre månaders provanställning.

Lön: Enligt avtal. Kvälls- och helgarbete kan förekomma.

Vi tar gärna emot din ansökan med CV och personligt brev. Vänligen skicka din ansökan och eventuella frågor till [email protected] senast 1 februari.

Facklig kontaktperson: Björn Öberg (Handels), [email protected]