• Lediga tjänster...

Lediga tjänster

Vänsterpartiet Storstockholm söker en ekonomiansvarig och HR-stöd.

Vårt distrikt är Vänsterpartiets största och har i dagsläget cirka 6500 medlemmar och består av strax över 50 partiföreningar. Våra partiföreningar finns från Norrtälje i norr till Nynäshamn i syd men även i form av tio yrkesbaserade branschföreningar. På distriktets expedition arbetar ca 10 personer med att stötta våra medlemsföreningar med stöd i politikutveckling, ekonomihjälp, utbildningar, större arrangemang och kampanjer.

OBSERVERA: Kort ansökningstid och löpande urval, skicka in din ansökan snarast! Ansökan stänger 6 juni.

Exempel på arbetsuppgifter som ekonom och HR stöd är:

• Löpande bokföring, fakturering, avstämningar, lönehantering, sammanställning av ekonomiska rapporter m.m.
  • Utveckla nya och förbättra befintliga processer
  • Ekonomiska utredningar och analyser av verksamheten
  • Använda ekonomiadministrativa system för budgetering och uppföljning av verksamheten
  • Stöd till kanslichef, distriktsstyrelsen och partiföreningar/medlemsföreningar inom ekonomiska frågor
  • Du förväntas också, som en del av ekonomifunktionen aktivt delta i utveckling, förändring och implementering av interna rutiner i allmänhet och inom ekonomiarbetet i synnerhet.
  • Vår ekonomihantering genomgår nu en digitaliseringsprocess till onlinebaserat Visma som är planerad att vara genomförd före sommaren.

Formella krav på tjänsten:

• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
  • Känna sig bekväm med att arbeta i digitala verktyg (Office 365 inkl Teams, Zoom etc)
  • Goda kunskaper i Excel och andra ekonomisystem så som Visma
  • Har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande
    inom exempelvis ekonomi och redovisning
  • 1-3 års erfarenhet av att arbeta med ekonomirelaterade frågor som exempelvis bokslut, avstämningar, bokföring och leverantörsfakturor.

Meriterande erfarenheter:

• Lönehantering och hr-frågor
  • Engagemang inom Vänsterpartiet eller närliggande organisationer på central- eller distriktsnivå.
  • Erfarenhet av styrelsearbete, ex som kassör.

Egenskaper och färdigheter:
För att lyckas i rollen som ekonomiansvarig hos Vänsterpartiet Storstockholm tar du stort ansvar för dina uppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och kan enkelt strukturera och prioritera rätt saker. Du är detaljorienterad och noggrann med förmågan att upptäcka sådant som andra ofta missar i kombination med att du är handlingskraftig och förstår värdet av att komma framåt. Du har ett prestigelöst förhållningssätt, är hjälpsam och har tålamod, ställer upp för att stötta andra oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Slutligen ser vi att du trivs i tätt samarbete med andra där du uppskattar en transparent miljö där man delar tankar och insikter med andra.

Tjänstens omfattning är 100% tillvidareanställning, 6 mån provanställning. Tillträde fortast möjligt, om det finns möjlighet för ett par överlämningstillfällen under juni så kan ett senare tillträde fungera dock senast 1 september. Tarifflön i enlighet med kollektivavtal, lokala förmåner förekommer såsom friskvårdsbidrag mm.

Du söker genom att skicka personligt brev och CV till [email protected], skriv “Ansökan Ekonomiansvarig” och ditt namn i ämnesraden.

För frågor om tjänsten kan dessa ställas till
kanslichef Vicci Friberg, [email protected]
Facklig kontakt är Gunnar Friberger för Handelsklubben, [email protected],
08-7864034.

Vänsterpartiet Nynäshamn söker politisk sekreterare på 25 procent
Som politisk sekreterare arbetar du med varierande arbetsuppgifter och deltar i det löpande politiska arbetet. Framförallt ska du fungera som lite av ”spindel i nätet” och bevaka vad som sker i den lokala politiken.

Du behöver vara bra på att uttrycka dig i både tal och skrift, samt ha en bra organisationsförmåga. Du ska vara bra på att samarbeta och vara duktig på att kommunicera såväl internt – med medlemmar – som externt med media, andra politiker och samhällsaktörer.

Erfarenhet och grundläggande kunskaper inom grafisk design, kommunikation via sociala medier, och webbpublicering är meriterande. Meriterande är också erfarenheter från föreningsverksamhet inom exempelvis fackföreningsrörelsen och erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation.

I dina arbetsuppgifter ingår även att hjälpa till med att skriva insändare, debattartiklar, motioner, interpellationer m m. Mycket stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och en förutsättning för tjänsten är att du delar partiets värderingar.

Vi ser gärna att du har kännedom om vår lokalpolitik och gärna att du bor i närområdet, då du förväntas kunna närvara i Nynäshamn minst 1 gång per vecka, ibland mer.

Urval av arbetsuppgifter:

– Ta fram underlag till partiets förtroendevalda.
– Delta i möten med kommunala gruppen och föra anteckningar av relevans.
– Delta i styrelsemöten och medlemsmöten.
– Vara behjälplig med att skriva debattartiklar och pressmeddelanden.

Omfattning: 25 %.
Tillträde: Efter överenskommelse.
Varaktighet: Visstidsanställning till 31/12 2022, enligt avtal för politisk sekreterare.
Lön: Enligt avtal. Kvälls- och helgarbete förekommer emellanåt.
Facklig kontakt, Vision: Thomas Johansson, 08-520 684 16, [email protected]
Ansökan skickar du till Vänsterpartiet Nynäshamn, tillsammans med ditt CV och en personlig presentation, senast den 24/5-21: [email protected].
Frågor om tjänsten besvaras av:
Tette Merio, ordförande, 0730-81 11 02, [email protected].
Bernt Månsson, gruppledare, 0707-90 55 56, [email protected].

Dela den här sidan: