• Lediga tjänster...

Lediga tjänster

Här hittar du alla lediga tjänster i distriktet just nu. Här finns annonser om politiska sekreterare i:

• Nynäshamn på 25 %

Vänsterpartiet Nynäshamn söker politisk sekreterare, 25 %

Som politisk sekreterare arbetar du med varierande arbetsuppgifter och deltar i det löpande politiska arbetet. Framförallt ska du fungera som lite av ”spindel i nätet” och bevaka vad som sker i den lokala politiken.Du behöver vara bra på att uttrycka dig i både tal och skrift, samt ha en bra organisationsförmåga. Du ska vara bra på att samarbeta och vara duktig på att kommunicera såväl internt – med medlemmar – som externt med media, andra politiker och samhällsaktörer. Erfarenhet och grundläggande kunskaper inom grafisk design, kommunikation via sociala medier, och webbpublicering är meriterande. Meriterande är också erfarenheter från föreningsverksamhet inom exempelvis fackföreningsrörelsen och erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation.I dina arbetsuppgifter ingår även att hjälpa till med att skriva insändare, debattartiklar, motioner, interpellationer m m. Mycket stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och en förutsättning för tjänsten är att du delar partiets värderingar.

Urval av arbetsuppgifter:
– Skriva debattartiklar, pressmeddelanden och sköta presskontakter.
– Ta fram underlag till partiets förtroendevalda.
– Delta i möten med kommunala gruppen och med föreningen.
Omfattning: 25 %.
Tillträde: efter överenskommelse, ansökan senast 1 maj.
Varaktighet: visstidsanställning till 31/12 2022, enligt avtal för politisk sekreterare.
Lön: Enligt avtal. Kvälls- och helgarbete förekommer emellanåt.Ansökan skickar du till Vänsterpartiet Nynäshamn, tillsammans med ditt CV och en personlig presentation: [email protected].
Frågor om tjänsten besvaras av Sophie Sandin, ordförande, på 073-553 68 18 eller Bernt Månsson, vice gruppledare, på 070-7905556.