• Lediga tjänster...

Lediga tjänster

Valombudsperson till Vänsterpartiet Huddinge

Vänsterpartiet är fjärde största parti i Huddinge och siktar på att gå ännu mer framåt i valet 2022. Vi har drygt 260 medlemmar och 20 förtroendevalda med olika bakgrunder och erfarenheter som möts i vårt gemensamma engagemang för ett jämlikt, jämställt, klimatsmart och medmänskligt samhälle. Nu förstärker vi vår organisation med ett valombud som vill hjälpa oss att vinna valet och kommer ha huvudansvaret för att praktiskt organisera vår valrörelse.

Du kommer att vara spindeln i nätet av vår valrörelse och arbeta med att planera, genomföra och utvärdera valarbetet. I början av din tjänst kommer du att arbeta mer strategiskt och planerande, för att i brinnande valrörelse arbeta betydligt mer ”hands on”. Det kräver både stor flexibilitet och kreativitet. För att trivas i rollen behöver du vara en god organisatör och strateg med stor initiativförmåga, samtidigt som du tycker om att samarbeta med och motivera andra människor. En stor del av arbetet handlar om kommunikation och erfarenhet från liknande arbete är en förutsättning. Självklart har du god kännedom om Vänsterpartiets politik och delar partiets värderingar.

Ditt arbete kommer att ledas av styrelsen och arbeta nära vår gruppledare, politiska sekreterare, styrelse, valledare och våra förtroendevalda samt hålla kontakter med distriktet och närliggande partiföreningar. Arbetet utgår från kommunhuset i Huddinge och partiföreningens lokal på ABF-huset i Huddinge, en del av arbetet kommer också kunna utföras på distans.

Arbetsuppgifter:

• Organisation av valrörelse
  • Planera och genomföra evenemang, flygbladsutdelningar, affischeringar och andra aktiviteter
  • Ansvara för det administrativa valarbetet med tillstånd, inköp, material, kontakter med distriktet, bokning av förtroendevalda och schemaläggning av aktiviteter
  • Peppa och motivera våra medlemmar att engagera sig i valrörelsen
  • Stötta politisk sekreterare i framtagande av relevant valmaterial såväl fysiskt som digitalt i text och bild
  • Sköta partiföreningens kommunikation i sociala medier
  • Samarbeta med medlemmar, styrelsen, valledare, andra partiföreningar, distriktet och närliggande organisationer
  • Löpande utvärdera aktiviteter, samt genomföra en större utvärdering av valrörelsen

Krav:

B-körkort

Önskvärda kvalifikationer:

• Erfarenhet av att bedriva kampanjarbete
  • Erfarenhet av arbete med kommunikation
  • Erfarenhet av projektledning och/eller arbete som valombud eller liknande uppdrag
  • Erfarenhet av utvärderingsarbete
  • Erfarenhet av engagemang i förening eller ideell organisation, exempelvis genom styrelsearbete
  • God datorvana, eftersom du kommer att arbeta i olika digitala miljöer

Meriterande:

• Engagemang i Vänsterpartiet eller närstående organisation
  • Erfarenhet av arbete med grafisk design
  • God kännedom om partiets målgrupper
  • Kunskap om Huddinge Kommun
  • För tjänsten relevant utbildning

Upplysningar:

Omfattning: 60 % men kan öka upp till 100% i valrörelsens slutskede. Oreglerad arbetstid tillämpas, vilket innebär arbete på såväl kvällar som helger.

Varaktighet: från 1/3–22 eller enligt överenskommelse, till och med 31/10 2022.

Lön: Enligt gällande kollektivavtal för valombud inom Vänsterpartiet.

Ansökan:

Vill du jobba med oss? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected]. Frågor om tjänsten kan även ställas till vår gruppledare [email protected] . Vi intervjuar personer löpande för tjänsten. Givetvis återkopplar vi genom hela processen!

Digital kommunikatör sökes!

Är du en driven, kreativ och självgående person med framåtanda? Vill du vara med i en av Sveriges mest växande politiska folkrörelse som strävar efter ett mer solidariskt Sverige? Om du brinner för kommunikation och vill stärka vår partiförening i kommande valrörelse, då kan det vara just dig vi söker!

Om tjänsten

Vänsterpartiet Sundbyberg söker nu en digital kommunikatör vars huvudfokus är att arbeta med våra digitala och sociala kanaler. Vänsterpartiet i Sundbyberg har en hög ambition inför kommande valrörelse och val och du kommer få stor inblick i det politiska hantverket och valarbetet.

Tillsammans med våra gruppledare och vår politiska sekreterare kommer du att stärka upp Vänsterpartiet Sundbybergs kommunikationsarbete för valvinst 2022. Sista veckorna innan valet kan arbetet även omfatta praktiskt valarbete så som organisering och bemanning av valstugor och vid andra aktiviteter.

Dina arbetsuppgifter

Som digital kommunikatör ansvarar du för Vänsterpartiet Sundbybergs närvaro i digitala kanaler där du producerar och publicerar innehåll, tillsammans med ansvarig gruppledare. Tillsammans ansvarar ni för Vänsterpartiet Sundbybergs externa kommunikation I dina arbetsuppgifter ingår att planera, genomföra och följa upp olika kommunikationsinsatser där både text, bild, ljud och rörlig bild är i fokus.

För att lyckas i rollen behöver du vara en skicklig skribent som är van vid att målgruppsanpassa ditt budskap och på ett tydligt och enkelt sätt förklara komplexa politiska budskap. Du kommer även att arbeta med enklare grafik, layout samt bild- och filmredigering. Det kan också handla om att ta fram kommunikationsplaner, analysera innehåll och stötta upp i pressarbete. Vi ser gärna att du snabbt kan växla mellan strategiska perspektiv och operativt genomförande av både stora och små kommunikationsinsatser. Du utvecklar och förbättrar nuvarande arbetssätt och delar gärna dina kunskaper med dina kollegor.

Du ska ha god kunskap om Vänsterpartiets politik och dela våra värderingar. För att trivas i tjänsten bör du ha god samarbetsförmåga, möjlighet att snabbt sätta dig in i frågor och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av valarbete, ideella/politiskt styrda organisationer och arbetslivserfarenhet inom kommunikation är meriterande.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Ansvara och driva Vänsterpartiet Sundbybergs digitala- och sociala kanaler, inklusive ett strategiskt tänk kring innehåll och interaktion.
  • Mäta, följa upp och analysera genomslag hos målgrupperna
  • Producera textinnehåll till samtliga kanaler, allt från kortare inlägg i sociala medier till längre artiklar.
  • Ansvara för digital annonsering
  • Omvärlds- och mediebevakning i både digital och tryckt media
  • Hålla sig informerad om Vänsterpartiets politik, sundbybergspolitik och rikspolitik. Det innebär även att ha koll på vad Vänsterpartiet drivit för politik i kommunen tidigare.

Du är som person

• Brinner för digital kommunaktion
  • Är kreativ, självgående och vågar ta egna initiativ
  • Har stort intresse och vana av att skapa, förstå, tolka och agera på politiska uttalanden
  • Har god förmåga att identifiera och paketera framgångsrika budskap
  • Har erfarenhet av att analysera genomförda marknadsföringsaktiviteter
  • Har en mycket god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt
  • Bottnar i Vänsterpartiets värderingar och åsikter

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

• Produktion av rörligt material
  • Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation
  • Arbete i Adobe, Canva eller andra redigeringsprogram
  • Sökmotoroptimering och tillgänglighetsanpassning
  • Press och annat opinionsarbete

Omfattning och tillträde

Anställningens omfattning är 100 % och innebär flexibel tjänstgöring, kvällar och helger kan förekomma. Veckoarbetstiden är 38,75 timmar. Tillträde enligt överenskommelse men vi ser gärna en start 1 mars 2022. Anställningen sträcker sig maximalt till 30 september 2022.

Kollektivavtalsenlig lön enligt överenskommelse. Lön för den politiska sekreteraren är individuell och reglerad i överenskommelse mellan partiföreningen i det anställningsavtal som upprättats mellan Sundbybergs stad och politiska sekreteraren. Uppdraget benämns politisk sekreterare och är reglerat i Kommunallagen. Detta innebär att du har rätt till tjänstledighet från din nuvarande arbetsplats, din roll är dock digital kommunikatör.

Skicka din ansökan

Vi tar gärna emot din ansökan med CV, personligt brev och några arbetsprover. Skicka gärna din ansökan och eventuella frågor till [email protected] senast 12 januari 2022. Uppge referens ”Ansökan Kommunikatör”.

Ansökan kan tas emot även efter 12 januari 2022, men då vi eftersöker en person som kan börja redan 1 mars 2022, kommer kallelse till intervjuer starta ganska omgående.

Vid frågor, maila ovan eller kontakta Moisés Ubeira:
070-087 6986.

Dela den här sidan: