• Kalendarium

Kalendarium

AUGUSTI

Just nu välkomnar vi hundratals nya medlemmar som strömmat till under sommaren! Det finns många möjligheter att lära känna Vänsterpartiet och hitta just din plats i valrörelsen.

Träffa Jonas på Medis!
Jonas Sjöstedt kommer till Medborgarplatsen för att tala om ett jämlikt Sverige, ett Sverige för alla – inte bara för de rikaste. Kom med du också i rörelsen för ett jämlikt samhälle, vi ses på Medborgarplatsen!
➤ DATUM: 16 augusti.
➤ TID: Kl. 17-18.
➤ PLATS: Medborgarplatsen, Södermalm.

Valupptakt med Jonas Sjöstedt
Välkommen till Vänsterpartiets valupptakt i Hornstull! Det blir gatufest med dans, musik, uppträdanden och Jonas Sjöstedt håller tal. Vi kommer ha flera uppträdanden på scenen, bland annat körsång och inga mindre än Adam Tensta och Amason.
➤ DATUM: 18 augusti.
➤ TID: Musik från kl. 15, Jonas tal kl. 17.
➤ PLATS: Hornstull.
➤ FACEBOOKEVENEMANG

Cykelturné för ett hållbart klimat
Cykelturnén är i gång! Kom och träffa oss på vår klimatturné runt om i Stockholms län och prata om klimat, miljö och kollektivtrafik.
➤ DATUM: 14-30 augusti.
 FACEBOOKEVENEMANG Här hittar du alla datum, tider och sträckor när cykelturnén fortsätter runt om i länet.

Nachos för nya – i Solna
Den 21 augusti är det Ali Esbati, arbetsmarknadspolitisk talesperson, som håller i Nachos för nya med fokus på valet.
➤ DATUM: 21 augusti.
➤ TID: Kl. 18-20.
➤ PLATS: Solna Folkets hus, Skytteholmsvägen 2.
➤ FACEBOOKEVENEMANG

Musik och lek i parken, Kärrtorp
Blåsorkester, ansiktsmålning och popcorn åt alla barn i Fyrens parklek i Kärrtorp! De vuxna får tillfälle att fråga oss om vår politik. Vi ses i parken ♥
➤DATUM: 25 augusti.
➤ TID: Kl. 10-12.
➤ PLATS: Fyrens lekplats, T-bana Kärrtorp.
FACEBOOKEVENEMANG

Bebiscafé – brunch och politik för föräldralediga, Årsta
Hur ska vi lösa förlossningskrisen? Vilken framtid vill vi se för förskolan? Kom på panelsamtal och ta chansen och ställ alla viktiga frågor! Vi bjuder på brunch till vuxna och klämmisar till bebisarna!
➤DATUM: 28 augusti.
➤ TID: Kl. 10-1.
➤ PLATS: Årsta Folkets hus, Årsta torg.
➤ MEDVERKANDE: Emma Philipsson, Förlossningspodden.se, Mia Fernando, Bakingbabies, Kommunal,Vänsterpartiet Stockholm stad och Stockholms läns landsting.

Nachos för nya – på Kafé Marx
Valspecial med Nooshi Dadgostar är Vänsterpartiets bostadspolitiska talesperson och vice partiordförande.
➤ DATUM: 28 augusti.
➤ TID: Kl. 18-20.
➤ PLATS: Kafé Marx, Kungsgatan 84.

SEPTEMBER

Nachos för nya – valspecial!
Nachos för nya – valspecial med Jens Holm, miljöpolitisk talesperson, på Kafé Marx.
➤ DATUM: 4 september.
➤ FACEBOOKEVENEMANG
Studiecirkel: ”Humanisten Karl Marx. En idéhistorisk studie”
Marx vetenskapliga verk kretsade kring människans frigörelse. När han undersökte kapitalismen så upptäckte han såväl hinder som möjligheter den skapade för denna frigörelse. Den marxistiska delen av arbetarrörelsen fokuserade främst hindren. Marxismen blev på så sätt en teori för att förklara kapitalismens herravälde. Men Marx verk lägger grunden för en frigörelseteori, för en materialistisk humanism och en konkret utopi. Det är det som är den röda tråden i boken.
Manuskriptet finns att köpa vid första mötet. Endast kontanter. Studieledare Werner Schmidt och Eva-Lena Lundberg.
➤ DATUM: Torsdag 13 september kl. 18.00, sedan torsdagar varje vecka.
➤ PLATS: Kafé Karl Marx, Kungsgatan 84.
➤ ANMÄLAN: Obligatorisk anmälan per telefon 08-654 10 00/16 eller mejl [email protected]
➤ ARRANGÖR: CMS, Centrum för marxistiska samhällsstudier.
Nyfiken Grå – föreläsningsserie
Nyfiken Grå är en föreläsningsserie som löper under tio torsdagar i höst. Det är ett samarbete mellan Vänsterpartiets pensionärsklubb och ABF Stockholm.
➤ DATUM: Första träffen är torsdag 27 september, därefter ytterligare nio gånger.
➤TID: Kl. 13.00-15.00.
➤ PLATS: Kafé Karl Marx, Kungsgatan 84.
➤ KONTAKTPERSON: Eli Hirdman, 072-301 41 40.