Pride

Vänsterpartiet på EuroPride 2018

♦ Samtal och politik ♦ Pridefrukost med Jonas Sjöstedt ♦ Dansa och demonstrera med oss paraden ♦

Vänsterpartiet kommer såklart att vara på plats på EuroPride. Festivalen äger rum i Stockholm den 27/7-5/8 för att fortsätta i Göteborg 14-19/8. Läs mer om festivalen på https://www.stockholmpride.org/.

Vi kommer att finnas med på PrideHouse med två seminarier, du kan hänga i vårt tält i parken, äta frukost tillsammans med Jonas Sjöstedt innan vi gemensamt deltar i paraden på lördagen. Häng med och bjud in dina vänner!

♦ Paraden 4 augusti ♦
Lördagen den 4 augusti går vi tillsammans genom Stockholm som stolta Vänsterpartister. Vänsterpartiet har alltid gått före när det kommer till kampen för allas lika värde och frihet att vara den man är.

Läs mer här och bjud in dina vänner.

☞ Vill du dansa på vårt flak? Klicka här och anmäl ditt intresse.

☞ Paraden avgår från Kungsholmstorg kl 13:00, och de första ekipagen beräknas anlända PridePark på Östermalms IP kl 15:00-16:00.

☞ Vänsterpartiets eminenta blåsorkester kommer också sprida kamp- och dansglädje i vår del av paraden, i år tillsammans med den spanska orkestern La Banda de Musica ”Santa Cecilia” de Mateu!

Paradfrukost med Jonas Sjöstedt
Innan paraden så bjuder vi in alla vänsterpartister och sympatisörer till paradfrukost och gött vänsterhäng med Jonas Sjöstedt.

Frukosten börjar kl 11.00 i Rålambshovsparken (T: Fridhemsplan). Vi sätter upp röda fanor så att du hittar oss och vi håller på fram tills dess att vi ska ställa upp oss inför paraden.

♦ Pride Talks 3 augusti ♦
Vänsterpartiet är värd för Pride Talks på Laika och vi öppnar upp scenen för HBTQ-communityt att dela med sig av sina berättelser. Kom och lyssna på vittnesmål från hur det ser ut i olika länder idag och inspireras av fantastiska poeter och talare. Kom och samla energi med oss, prata om hur vi kan fortsätta kämpa och se till att alla kan vara med i samhället på lika villkor, oavsett vem man är. Det blir tal, berättelser, performance och poesi och vi välkomnar alla HBTQ-personer & allierade till den ultimata pepp-kvällen inför morgondagens parad. Vi ses där!

☞ Läs mer här och bjud in dina vänner.

♦ Vänsterpartiet i Pride House ♦
Vänsterpartiet arrangerar två programpunkter i Pride House.

Progressiv HBTQ-politik
30 juli, 14.00-14.45, Hörsalen, PrideHouse.

Right-wing threats to LGBTQ-rights in Europe
3 augusti, 14.00-14.45, PrideHouse.

♦ Vänsterpartiet i Pride Park ♦
I Pride Park kommer vi ha ett tält med gött häng, solidarisk politik och intervjuer med politiker. Var med!

☞ VILL DU HJÄLPA TILL? Fyll i formuläret.
För att komma i kontakt med pridegruppen, maila [email protected].