• Lediga tjänster...

Lediga tjänster

Organisationsutvecklare med fokus på valrörelsen 2022

Drivs du av visionen om ett bättre, mer jämlikt samhälle. Brinner du för politik- och organisationsutveckling? Vill du vara en nyckelperson i Vänsterpartiets valrörelse i Storstockholm? Då är detta en roll för dig!

Vänsterpartiet Storstockholm söker en  organisationsutvecklare med fokus på valrörelsen 2022. Vårt distrikt är Vänsterpartiets största och har i dagsläget cirka 6500 medlemmar och består av strax över 50 partiföreningar. Våra partiföreningar finns från Norrtälje i norr till Nynäshamn i syd men även i form av tio yrkesbaserade branschföreningar. Vi laddar nu inför valrörelsen 2022, där vi satsar på att göra det bästa valet någonsin och engagera fler med vår politik.

OBSERVERA: Kort ansökningstid och löpande urval, skicka in din ansökan snarast! Ansökan stänger 18 april.

Som organisationssekreterare ansvarar du för eller deltar i flera strategiska utvecklingsprojekt i distriktet. Du samordnar utveckling av studier och utbildning, där digitalisering av befintliga kurser just nu ligger i fokus. Du är med och utvecklar den politiska och organisatoriska samordningen mellan distriktet, partiföreningarna och våra parlamentariker. Under våren 2021 börjar vi planera för valrörelsen 2022, i detta arbete är du central i egenskap av distriktets valledare. Tillsammans med distriktets ledning ansvarar du för att projektleda valorganisationen med ansvar för att bl.a. rekrytera, leda och samordna dess olika delar. Du är även ansvarig för att formulera och genomföra strategiska prioriteringar, ekonomiuppföljning och arrangera större externa evenemang.

Formella krav på tjänsten:

• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
  • Känna sig bekväm med att arbeta i digitala verktyg (Office 365 inkl Teams, Zoom mm)
  • Erfarenhet av att rekrytera och leda ideella och anställda, antingen som chef, förtroendevald eller projektledare.
  • Erfarenhet av projektledning, kampanjarbete och/eller valrörelse
  • Engagemang inom Vänsterpartiet eller närliggande organisationer på central- eller distriktsnivå.

Meriterande erfarenheter:

• Erfarenhet från politiska uppdrag, ex förtroendevald politiker eller som förtroendevald i partiförening/distriktsstyrelse
  • Erfarenhet av extern kommunikation och pressarbete
  • Erfarenhet av e-learning och utveckling av målgruppsanpassad utbildning.
  • Relevant akademisk utbildning
  • B-körkort

Egenskaper och färdigheter:

• Samarbetar väl mellan olika delar av en organisation och vana av att vara spindeln i nätet
  • Förmåga att hålla många bollar i luften, arbeta självständig, kunna prioritera och ta egna initiativ
  • Är bra på att bygga relationer och skapa engagemang bland de du arbetar med
  • Driven organisatör med förmåga att blicka framåt mot målet och samtidigt ha koll i backspegeln för utvärdering och uppföljning
  • Analytisk, diplomatisk och eftertänksam, förmåga att balansera mellan olika politiska prioriteringar

Tjänstens omfattning är 100% och en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Tillträde fortast möjligt, om det finns möjlighet för ett par överlämningstillfällen under maj så kan ett senare tillträde fungera dock senast 1 augusti. Tarifflön i enlighet med kollektivavtal, lokala förmåner förekommer såsom friskvårdsbidrag mm.

Du söker genom att skicka personligt brev och CV till[email protected], skriv “Ansökan Organisationssekreterare” och ditt namn i ämnesraden. Urvalet kommer göras anonymiserat där uppgifter så som kön, ålder och namn dölj, för att i så hög grad som möjligt främja en kompetensbaserad rekrytering som syftar till ökad mångfald och motverka diskriminering.

För frågor om tjänsten kan dessa ställas till kanslichef Vicci Friberg, [email protected]
Facklig kontakt är Gunnar Friberger för Handelsklubben, [email protected], 08-7864034.

Politisk sekreterare i Järfälla
Vänsterpartiet i Järfälla söker vik. politisk sekreterare heltid för perioden 2021 06 01 t.om 2022 09 30.

Då vår politiska sekreterare kommer vara föräldraledig söker vi en vikarie för henne.

Arbetsuppgifter är att tillsammans med förtroendevalda i kommungruppen och partiföreningen utveckla och sprida vår politik till invånarna i Järfälla. Du ska stödja kommungruppen och oppositionsrådet i det dagliga kommunalpolitiska arbetet.

I tjänsten ingår att bistå partiföreningen med organisationsarbetet och att föra dialog med medlemmar, massmedia, relevanta organisationer och andra.

Administrativa uppgifter som att skriva protokoll, planera möten- och utbildningar mm. ingår

Vi förutsätter att du ha god kunskap om Vänsterpartiets politik och delar våra värderingar.

Lön utgår enligt vänsterpartiet kollektivavtal med Handels.
Arbetstiden är oreglerad 37,5 tim/vecka.

Ansökan och frågor om tjänsten ställs till oppositionsrådet Bo Leinerdal, 070-582 24 80, [email protected]

Senast 3 maj vill vi ha din ansökan.

Dela den här sidan: