• Lediga tjänster...

Lediga tjänster

Här hittar du alla lediga tjänster i distriktet just nu. Här finns annonser om politiska sekreterare i:

• V Region Stockholm 100%
  • Södertälje på 40%
  • Nynäshamn på 25 %

V Region Stockholm söker politisk sekreterare, 100%
Efter valet 2018 är Vänsterpartiet i Region Stockholm det tredje största partiet, vi utökar nu därför vårt kansli under denna mandatperiod. Vi söker nu en Hälso- och sjukvårdspolitisk sekreterare på heltid, tidsbegränsad anställning till den 31 december 2022 med möjlighet till förlängning. Som politisk sekreterare är du ett stöd för våra politiker. I tjänsten ingår att bevaka och bereda ärenden och skriva yttranden inför beslut i nämnder och styrelser. Du skriver interpellationer och motioner, tar fram underlag och omvärldsbevakar. Vi kommer att arbeta löpande med urvalet.
Läs mer och ansök senast 22 mars.

Vänsterpartiet Södertälje söker politisk sekreterare, 40%
Är du vår nye medarbetare? Vänsterpartiet Södertälje söker en politisk sekreterare på 40% för 2019. Arbetstiden är flexibel efter verksamhetens behov och tjänsten är placerad i Södertälje. Avtalsenlig lön.

Arbetsuppgifterna är att följa och ta initiativ i kommunalpolitiken och vara ett stöd till gruppledaren och gruppen av förtroendevalda i nämnder och styrelser, och även att göra insatser i partiföreningens organisationsarbete.

Vi ser gärna att du har föreningsvana, datorvana och kommunikationsvana och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, att du har en bra initiativ- och samarbetsförmåga och är välorienterad inom Vänsterpartiets politik.

Mer information kan du få av
Ale Friberg, ordförande, på tel. 072-711 78 99
eller Linda Sjögren, gruppledare, tel. 076-648 09 86
Ansökan med personligt brev och CV senast 5 mars ställd till Ale Friberg via e-post: [email protected]

Vänsterpartiet Nynäshamn söker politisk sekreterare, 25 %
Som politisk sekreterare arbetar du med varierande arbetsuppgifter och deltar i det löpande politiska arbetet. Framförallt ska du fungera som lite av ”spindel i nätet” och bevaka vad som sker i den lokala politiken.Du behöver vara bra på att uttrycka dig i både tal och skrift, samt ha en bra organisationsförmåga. Du ska vara bra på att samarbeta och vara duktig på att kommunicera såväl internt – med medlemmar – som externt med media, andra politiker och samhällsaktörer.Erfarenhet och grundläggande kunskaper inom grafisk design, kommunikation via sociala medier, och webbpublicering är meriterande. Meriterande är också erfarenheter från föreningsverksamhet inom exempelvis fackföreningsrörelsen och erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation.I dina arbetsuppgifter ingår även att hjälpa till med att skriva insändare, debattartiklar, motioner, interpellationer m m. Mycket stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och en förutsättning för tjänsten är att du delar partiets värderingar.

Urval av arbetsuppgifter:
– Skriva debattartiklar, pressmeddelanden och sköta presskontakter.
– Ta fram underlag till partiets förtroendevalda.
– Delta i möten med kommunala gruppen och med föreningen.
Omfattning: 25 %.
Tillträde: efter överenskommelse.
Varaktighet: visstidsanställning till 31/12 2022, enligt avtal för politisk sekreterare.
Lön: Enligt avtal. Kvälls- och helgarbete förekommer emellanåt.Ansökan skickar du till Vänsterpartiet Nynäshamn, tillsammans med ditt CV och en personlig presentation: [email protected].
Frågor om tjänsten besvaras av Sophie Sandin, ordförande, på 073-553 68 18 eller Elenore Österberg, gruppledare, på 073-669 90 06.