• Lediga tjänster...

Lediga tjänster

Vänsterpartiet Nacka söker politisk sekreterare på 25 %

Som politisk sekreterare arbetar du med varierande arbetsuppgifter och deltar i det löpande politiska arbetet. Framförallt ska du fungera som lite av en ”spindel i nätet” och bevaka vad som sker i den lokala politiken.

Föreningen och kommunala gruppen har inga heltidspolitiker; styrelsen och gruppledningen består endast av fritidspolitiker. Därför är det nödvändigt att du har en god förmåga att ta egna initiativ och har lätt för ensamarbete utan daglig arbetsledning. Du behöver vara bra på att uttrycka dig i både tal och skrift samt ha en bra organisationsförmåga. Du ska vara bra på att samarbeta och ha god förmåga att kommunicera såväl internt – med medlemmar – som externt med media, andra politiker och samhällsaktörer.

Erfarenhet och grundläggande kunskaper inom grafisk design, kommunikation via sociala medier och webbpublicering är meriterande. Meriterande är också erfarenheter från föreningsverksamhet inom exempelvis fackföreningsrörelsen och erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation.

I dina arbetsuppgifter ingår även att hjälpa till med att skriva insändare, debattartiklar, motioner, interpellationer m m. Mycket stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och en förutsättning för tjänsten är att du delar partiets värderingar.

Urval av arbetsuppgifter:
– Skriva debattartiklar, pressmeddelanden och redigera texter, samt utskick till medlemmar.
– Ta fram underlag till partiets förtroendevalda.
– Delta i möten med kommunala gruppen och med föreningen. Stötta vid aktioner och medlemsmöten.

Omfattning: 25 %.
Tillträde: Efter överenskommelse.
Varaktighet: Visstidsanställning till 31/12 2022, enligt avtal för politisk sekreterare.
Lön: Enligt avtal. Kvälls- och helgarbete förekommer emellanåt.

Ansökan skickas till Vänsterpartiet Nacka senast den 10/12, tillsammans med ditt CV och en personlig presentation: [email protected]

Frågor om tjänsten besvaras av Amanda Sandholm, ordförande, på 073-666 79 04.

Facklig representant, Vision: Yvette forsmark 08-718 91 68.

Dela den här sidan: