Lediga tjänster

VÄNSTERPARTIET NACKA SÖKER KOMMUNPOLITISK SEKRETERARE OCH VALOMBUDSMAN

Nacka har sedan valet 2014 haft en kommunalpolitisk sekreterare. Det är en tjänst på ¼-tid med Nacka kommun som formell arbetsgivare. Vår nuvarande sekreterare kommer att sluta sin tjänst i mitten av februari och vi söker därför en efterträdare.

Innehållet i tjänsten har dels varit att vara sekreterare i styrelsen och för vår kommunala grupp, dels stötta både styrelsen och kommunala gruppen i dess arbete. Avsikten är också att tjänsten ska användas för att skapa och upprätthålla kontakter med allmänhet, föreningslivet och verksamheter i kommunen. Vi har också en ”deltidsengagerad förtroendevald” på ungefär samma omfattning. Denne samarbetar med den kommunala sekreteraren och därför finns det möjligheter att justera fördelningen av arbetsuppgifterna.

Inför valet 2018 avser Vänsterpartiet Nacka att anställa en valombudsman. Vederbörande ska medverka i vår valrörelse och bidra med praktisk och administrativ hjälp av allehanda slag. Tjänsten kommer preliminärt att omfatta sex veckors heltidstjänstgöring, i första hand efter sommaren fram till valet men eventuellt även viss tid före sommaren och dito efter valet. Vi är öppna för alternativ där den kommunala sekreterartjänsten kombineras med valombudsmannatjänsten men också för att dela på valombudsmannatjänsten om du inte kan/vill arbeta heltid.

Är du intresserad av någon av tjänsterna, kontakta då oss så berättar vi mer. Vi är angelägna att kunna tillsätta tjänsterna snarast och, vad gäller sekreterartjänsten, om möjligt med tillträde i mitten av februari.

Rolf Wasteson, gruppledare Vänsterpartiet Nackas kommunala grupp, [email protected], telefon: 0708-38 40 56

Ramzi Ben Youssef, ordförande Vänsterpartiet Nacka, [email protected], telefon: 0704-76 56 32

VALOMBUDSPERSON FÖR VÄNSTERPARTIET TYRESÖ

Inför valrörelsen 2018 söker vi dig som vill arbeta för Vänsterpartiet Tyresö. Du kommer att arbeta som valombudsperson, vara ”spindeln i nätet” och se till att valarbetet fungerar så smidigt som möjligt
Vänsterpartiet Tyresö är en växande partiförening 20 minuter söder om Stockholms innerstad. Vi kommer att under 2018 göra en av våra största satsningar någonsin inför ett val och en del av den satsningen är att anställa en valombudsperson.

Vi söker en välorganiserad administratör som har lätt för att få kontakt med andra människor. Du kommer att ha nära kontakt med alla inom Vänsterpartiet Tyresö som är aktiva i valarbetet. Du kommer även att ha externa kontakter med till exempel Vänsterpartiet Storstockholm, partiet centralt, massmedia och väljare. Din uppgift är att engagera och aktivera medlemmar och förtroendevalda i valrörelsen.

Du måste vara väl förankrad i partiets politik och dela våra värderingar. Du behöver också vara stresstålig, ha god samarbetsförmåga och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kommer att delta i arbetet med att ta fram valmaterial och kommunicera vår politik muntligt och skriftligt. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av exempelvis grafisk design alternativt framställandet av politiskt material. Vi ser gärna att du har körkort, då en viktig del i arbetet är logistik och transporter vid utåtriktat arbete, men körkort är inte ett absolut krav.

Vi erbjuder en halvtidsanställning på sju månader från februari till september, startdatum enligt överenskommelse. Självklart följer vi alla gängse avtal och lön utbetalas i enlighet med avtal. Vänligen notera att helg- och kvällsarbete kan komma att förekomma.

Vi tar gärna emot din ansökan, ett CV och personligt brev. Vänligen skicka din ansökan och eventuella frågor till [email protected] senast den 10 Januari.