Seluah Alsaati, föreslagen som ny ordförande för Vänsterpartiet Storstockholm:

– Villor och lyxvåningar finns det tillräckligt av!

I helgen väljer Vänsterpartiet ny distriktsordförande för Storstockholm i samband med årskonferensen i Landstingshuset. Föreslagen som ny ordförande av en enig valberedning är Seluah Alsaati, 28 år och uppvuxen i Västerort.

– Den viktigaste utmaningen för hela Stockholmsregionen nu är att få fart på byggandet. Vi vill bygga bort bostadsbristen och då krävs det en dubblering av byggandet de kommande åren, säger Seluah om vad som är den främsta utmaningen i Stockholmspolitiken.

På Vänsterpartiets årskonferens samlas ombud från alla de 46 partiföreningarna som finns i Stockholms län. Förutom val av ny ordförande och distriktsstyrelse så ska även en ny verksamhetsplan för det kommande året antas och där är det stort fokus på bostadsfrågan.

– De senaste åren har det byggts i snitt ca 10 000 bostäder per år och det måste minst fördubblas. Ska vi lyckas med det så handlar det självklart också om att prioritera vad vi bygger. Därför är det viktigt att alla kommuner sätter byggandet av nya hyresrätter främst, villor med stora tomter och paradvåningar finns det faktiskt tillräckligt av, fortsätter Seluah.

Årskonferensen gästas och av Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt vid 13-tiden på lördagen. Efter hans anförande kommer det att finnas utrymme för intervjuer med såväl Jonas som Seluah.

NYTT: Valberedningens förslag på ny Distriktsstyrelse

Vänsterpartiet Storstockholms årskonferens
Landstingshuset i Stockholm 24-25 mars 2012

Följ årskonferensen:
Hemsidan uppdateras under dagarna: storstockholm.vansterpartiet.se
Twitter: @vsthlm, #vdåksthlm

Kontakt:
Seluah Alsaati, föreslagen ordförande för Vänsterpartiet Storstockholm:

José Gutierrez, pressektreterare för Jonas Sjöstedt:
072-2073553

Björn Öberg, pressansvarig på Distriktsårskonferensen: