1 maj 2022

Nu kan ni mobilisera i era områden inför att återigen demonstrera i Sveriges största 1 maj-firande!

Vänsterpartiet har det gångna året vunnit förtroende genom politisk handling som stoppat marknadshyror och höjt pensionerna. Denna 1 maj går vi sida vid sida under parollen:

”Allas välfärd”

Det är dags att ta tillbaka kontrollen över välfärden från en oansvarig marknad!

1 MAJ 2022 🎈☀️
Hålltider inför vår stora demonstration:
✊🏽 (09.30 La Mano minnesceremoni)
✊🏽 12.00 Samling Medborgarplatsen
✊🏽 13.00 Avmarsch demonstrationståget
✊🏽 13.30-16.15 Scenprogram Kungsträdgården
Arrangörer: Vänsterpartiet Storstockholm & Ung Vänster Storstockholm i samarbete med lokalföreningar och sociala rörelser.
Uppmaning till er:
  1. Klicka i att ni ”kommer”
  2. Bjud in era vänstervänner
  3. Dela eventet på er egen och föreningens facebook-sidahttps://fb.me/e/1IyQNA2m3

1 maj-festen!

Dessutom ordnar Vänsterpartiet i Stockholms Stadshus en kvällsfest på 1 maj, så att ni kan fira och samlas exakt hela dagen. Den gästas av bland andra partiledaren Nooshi och artisten Janice. Kolla in fest-eventet här, och bjud in dina kompisar: ➤ DATUM & TID: 1 maj från kl 16.00➤ PLATS: Södra teatern, Mosebacke torg➤ EVENT: 1 maj-festen

Affischer och flygblad

Årets 1 maj-affisch är redo att beställas och spikas upp över hela Storstockholm. Det finns även ett flygblad att använda i mobiliseringen.  Länk affischLänk flygblad

1 maj-nålen

Så här ser årets 1 maj-nål ut. Distriktet har beställt en stor mängd nålar för att de ska kunna distruberas till partiföreningar och under 1 maj. Ni kan lägga en beställning och hämta hos oss.

Beställ så här: 1. Mejla [email protected]2. Ange vad ni vill beställa (affischer, flygblad, 1 maj-nålar eller rött tyg för att ”hänga rött”) och hur många ni önskar av varje.3. Skriv från vilken partiförening ni är.4. Ge förslag på dag ni skulle vilja hämta upp dessa. Erik återkopplar om tid och dag fungerar.

Anmäl två funktionärer!

Vi behöver er hjälp i föreningarna att få in fler demonstrationsvakter och megafonister till vårat jättearrangemang på 1 maj. Alla föreningar kan bidra genom att anmäla minst två stycken! De som ställer upp ska fylla i denna korta enkät och kommer få återkoppling – HÄR.