Aktivera dig

Varmt välkommen till Vänsterpartiet!

Många blir medlemmar just nu i Vänsterpartiet. Sedan valrörelsen 2010 har vi fått över 1000 nya medlemmar bara i Storstockholm. Det är vi väldigt glada över, du och alla andra behövs!

Kanske har du funnit din plats i Vänsterpartiet? Kanske funderar du på att ta steget från att ”bara” vara medlem till att bli aktiv? Då vill vi passa på att berätta om olika aktiviteter som du är välkommen att delta i.

Om du vill lära dig mer om partiets politik och dessutom träffa andra nya medlemmar kan du gå på någon av våra kurser för nya medlemmar: den 25-26 februari i våra lokaler på Kungsgatan 84, samt den 26-27 maj på vår kursgård utanför Norrtälje. Upplägget är det samma för båda kurserna, med den enda skillnaden att ni som åker till kursgården också sover över där i eget rum. Kurserna är helt gratis, och för er som åker till kursgården ingår självfallet bussresa både dit och hem. Kurserna anordnas också 15-16 september och 24-25 november. Anmäl dig till [email protected]. Har du redan hunnit gå en sådan kurs men är sugen på att veta mer är det bara att du anmäler dig till våra fördjupningsstudier istället!

Alla medlemmar tillhör en lokal partiförening som träffas regelbundet. Kontaktuppgifter till din partiförening hittar du här: Partiföreningar. Besök gärna något möte med partiföreningen och se vad de håller på med. Alla medlemmar är alltid välkomna att delta.

Men kanske är du särskilt intresserad av en speciell sakfråga? Då finns det möjlighet att aktivera sig i de många utskott och nätverk som finns – till exempel inom feminism, antirasism, fred och solidaritet, klimat och miljö, skolpolitik, fackliga frågor eller HBT-frågor. Hör av dig till oss och berätta vad just du är intresserad av! Dessutom finns det ett aktivistnätverk där fokus ligger på utåtriktad aktivism och som välkomnar alla som tycker att det är viktigt att synas på gator och torg. För dig som är pensionär kan du utöver allt detta även vara med i pensionärsföreningen, som bland annat ordnar föreläsningar under parollen Nyfiken Grå. Mer om nätverk och utskott hittar du här: https://storstockholm.vansterpartiet.se/omoss/.

Om du vill veta mer ska du inte tveka att höra av dig till oss, och samma sak gäller naturligtvis om du har tips och idéer på aktiviteter som du skulle vilja att vi ordnade i framtiden: [email protected] eller 08-654 13 10. Surfa också gärna runt här på vår hemsida, besök stockholmsvanstern.se som är fylld av Stockholmsnyheter från vänster, eller gilla oss på facebook där du också kan se vilka aktiviteter som planeras framöver.

Hoppas vi ses!

Kamratliga hälsningar