Vänsterpartiets 44 kongress avslutad!

I helgen genomfördes Vänsterpartiets 44 kongress under parollen Människors trygghet – politikens ansvar och Nooshi Dadgostar valdes enhälligt som omval till partiordförande!
Vi röstade även fram en skarp ny partistyrelse och vi har antagit en Valplattform för 2022!

Det blev en valplattform för en offensiv klimatpolitik, ökad jämlikhet och ett starkt löfte om att återigen bygga upp välfärden!

Det är tillsammans vi bygger framtiden. Du som vill ha en politik för att förhindra klimatkatastrofen, skapa nya jobb i hela landet, förbättra trygghetssystemen och stärka välfärd, jämlikhet och jämställdhet, rösta på Vänsterpartiet!

Läs valplattformen i sin helhet HÄR.

Nooshi Dadgostar avslutade kongressen med att sammanfatta den roll Vänsterpartiet kommer att axla dessa kommande år. Din trygghet är politikens ansvar. Du har möjlighet att påverka och det gör skillnad vad du röstar på.

– Så du som tappat tilltron. Känt dig sviken. Gör det du kanske aldrig trodde du skulle göra. Pröva det som kanske känts långt bort eller otänkbart. Lägg din röst på Vänsterpartiet i år. Det är inte epiteten som är det viktiga. Ord förändrar inget. Det gör handlingen. Döm oss på det vi åstadkommer. Håll oss vid våra löften. Vi kommer vårda din röst vid varje givet ögonblick. Vi håller det vi lovar.

Du kan läsa hela talet HÄR.

Vi ses väl i valrörelsen?