Nu vinner vi valet!

Det går en vänstervåg över Sverige och Stockholmsregionen. Opinionsmätningarna visar tvåsiffrigt titt som tätt och bara i Storstockholm har 2000 personer blivit medlemmar sedan årsskiftet.

• Vi möts av positiv glädje överallt. Det är lätt att få ut vår politik och det strömmar folk till våra evenemang. Till exempel arrangerades en familjedag på torget i Alby med barnteater och viktiga politiska samtal. Det var tydligt att folk blev glada av att se oss, säger Elena Karlström, distriktsordförande i Vänsterpartiet Storstockholm.

Runt om i Storstockholm ordnar partiföreningar, från norr till söder, dörrknackning, torgmöten, cykelturnéer, ringkampanj, valdebatter, fester, AW, flygbladsutdelningar och affischeringsrundor.

• Det är en styrka att vi gör så mycket saker på så många olika ställen, från Botkyrka till Södermalm, från Norrtälje till Högdalen och Solna. Folk är entusiastiska, det är något som händer nu, en rörelse som växer. Det märks att många tänker rösta på Vänsterpartiet, fortsätter Elena.

Välkommen att vara med i valspurten! Ring valledarna Sanna 08-654 13 12 eller Björn på 08-654 13 14 så hjälper de dig.