Event

Vänsterpartiet på Stockholm Pride 2017

VÄLKOMMEN ATT FIRA STOCKHOLM PRIDE MED VÄNSTERPARTIET!
♦ Samtal och politik ♦ Pridefrukost med Jonas Sjöstedt ♦ Dansa och demonstrera med oss paraden ♦

Vänsterpartiet kommer såklart att vara på plats på Stockholm Pride. Festivalen äger rum i Stockholm den 31/7-5/8. Läs mer om festivalen på https://www.stockholmpride.org/.

Vi kommer att finnas med på Pride House med 3 seminarier, du kan hänga i vårt tält i parken, äta frukost tillsammans med Jonas Sjöstedt innan vi gemensamt deltar i paraden på lördagen. Häng med och bjud in dina vänner!

♦ Paraden 5 augusti ♦
Lördagen den 5 augusti går vi tillsammans genom Stockholm som stolta Vänsterpartister. Vänsterpartiet har alltid gått före när det kommer till kampen för allas lika värde och frihet att vara den man är.

☞ Paraden avgår från Kungsholmstorg kl 13:00, och de första ekipagen beräknas anlända Pride Park på Östermalms IP kl 15:00-16:00.

☞ Bjud in dina vänner till evenemanget!

☞ Det börjar nästan bli tradition att dansa till DJ ROSSANA DINAMARCA i paraden! I år får hon även sällskap av ett DJ-crew bestående av Funkadelic, Armani Maleh från Gärigheter som kommer spela grym musik som vi ska dansa till, såväl på som efter musikbilen. Skriv till [email protected] om du är intresserad av att stå på flaket, så vi vet hur många det rör sig om.

Om man ska stå på flaket, måste man åka hela vägen. Det kommer inte vara möjligt att hoppa av och på. Ska man åka vagn bör man vara på plats redan kl. 12.

Paradfrukost med Jonas Sjöstedt
Innan paraden så bjuder vi in alla vänsterpartister och sympatisörer till paradfrukost och gött vänsterhäng med Jonas Sjöstedt.

Frukosten börjar kl 11.00 i Rålambshovsparken (T: Fridhemsplan). Vi sätter upp röda fanor så att du hittar oss och vi håller på fram tills dess att vi ska ställa upp oss inför paraden.

♦ Vänsterpartiet i Pride House ♦

Vänsterpartiet arrangerar tre programpunkter i Pride House. Klicka på länkarna för att läsa mer. Bjud gärna in dina vänner till evenemangen.

☞ HBTQ-flyktingar och de nya asylreglerna
☞ HBTQ-politiken om 20 år
☞ Se upp HBTQ-personer – pinkwashing pågår!

♦ Vänsterpartiet i Pride Park ♦

I Pride Park kommer vi ha ett tält med sockervadd, solidarisk politik och intervjuer med politiker. Kom förbi och häng med oss!

☞ Facebookevenemang där all information om vårt deltagande kommer att uppdateras.
☞ VILL DU HJÄLPA TILL? Fyll i formuläret här.
☞ För att komma i kontakt med pridegruppen, maila [email protected].