Tillsammans kan vi förändra

Nu är Vänsterpartiet Storstockholms årskonferens avslutad. De 145 ombuden har spikat distriktets verksamhetsplan och valstrategi inför valet 2018. Distriktet samlas kring en bostadspolitik för hyresrätter och en välfärd utan vinstintresse. Vänsterpartiet Storstockholm kämpar för en sjukvård för alla, där vinstintresse inte går före behov. Vänsterpartiet Storstockholm kommer gå till val för trygga jobb, där schyssta villkor och bra arbetsmiljö är en självklarhet.

Den nya distriktsstyrelsen består av följande personer Ebba Elena Karlström, Hammarby-Skarpnäck, distriktsordförande, Leo Ahmed, Kista, Zofia Laine, Vita Bergen, Robert Mjörnberg, Kommunalvänstern, Tove Pehrsson, Solna, Lars Bäck, Farsta, Ann-Marie Strömberg, Liljeholmen-Hägersten, Babak Ghorani, Hässelby-Vällingby och Pernilla Zethraeus, Birka-Vasa, ersättare är Millaray Rubilar, Huddinge, Samuel Skånberg, Haninge, och Inger Björk, Hammarby-Skarpnäck.

Årskonferensen har valt en ny distriktsstyrelse och valberedningar för riksdags- och landstingslistan samt en ny ordinarie valberedning.

Ebba Elena, ny distriktsordförande avslutande konferensen genom att poängtera vikten av att göra saker tillsammans, för tillsammans kan vi förändra.

Ny distriktsstyrelse (f.v) Samuel Skånberg, Leo Ahmed, Ebba Elena Karlström, Robert Mjörnberg, Ann-Marie Strömberg, Tove Pehrsson, Millaray Rubilar, Lars Bäck och Babak Ghorani. (ej på bild: Zofia Laine, Pernilla Zethraeus, Inger Björk)