SÖKES: VIKARIE MED ANSVAR FÖR TRYCKERI OCH LAGER

Vänsterpartiet Storstockholm söker nu efter en vikarie till vårt tryckeri och lager på halvtid under hösten. Som tryck- och lageransvarig jobbar du främst utifrån beställningar från våra partiföreningar. Det handlar om medlemsutskick och olika kampanjmaterial som affischer, flygblad, foldrar och enklare tidningar som trycks i vårt digitala tryckeri. I arbetet ingår också drifts- och maskinansvar, ansvar för distriktets bil, posthantering och faktureringsunderlag, inköp av material och förbrukningsartiklar, att hålla ordning i distriktets lager samt uthyrning och underhåll av ljudutrustningar mm. Vid större interna och externa arrangemang ansvarar du för det praktiska inklusive transporter.

Tillsammans med övriga anställda på Distriktsexpeditionen ger du också allmän service och hjälp till medlemmar och partiföreningar. Du deltar också i viss utsträckning på kvällstid och helger vid en del interna och externa arrangemang.

Arbetstiden är oreglerad med 18,45 timmars arbetsvecka vid halvtidsarbete. Tarifflön utgår enligt avtal mellan Handelsanställdas förbund och KFO. Tillträde 1 september 2016, eller enligt överenskommelse och löper fram till den 31 december 2016 med möjlighet till eventuell förlängning.

Kvalifikationer och meriter:

• Ett gott ordningssinne och noggrannhet
  • Erfarenhet av och/eller intresse för digitala tryckmaskiner och ljudanläggningar
  • Minst B-körkort
  • Du har gärna erfarenhet av självständigt arbete exempelvis i folkrörelser eller ideella organisationer
  • Du har gärna utbildning och/eller erfarenhet av tryckeri- och/eller lagerarbete
  • Vi förväntar oss att du delar våra värderingar och att du är, eller kan tänka dig att bli, medlem i Vänsterpartiet

Ansökan med bifogat CV skickas till [email protected] snarast, dock senast 25 augusti 2016. Vi kan komma att kalla till intervjuer under ansökningstiden.

Frågor om tjänsten besvaras av:
Vik. Organisationssekreterare och chef Björn Öberg
[email protected], 08-654 13 14