(V)i blir fler!

Vänsterpartiet Storstockholm fortsätter öka i medlemsantal

Sedan januari 2010 har Vänsterpartiet Storstockholm ökat i medlemsantal med nästan 60 procent, eller över 1100 personer. Då var medlemsantalet 1943 medlemmar, vid årsskiftet 2012-2013 kan vi räkna in 3085 medlemmar. Förra årets succé i medlemsökning har alltså hållit i sig även det här året.

-Det är givetvis väldigt roligt att fler vill bli medlemmar i Vänsterpartiet. Jag tror att många är trötta på alliansen och ser oss i vänstern som ett alternativ. Istället för vinstslöseri i välfärden och passivitet i olika frågor som bostadsbyggande, vill man se satsningar på fler händer i välfärden och fler hyresrätter med rimliga hyror, säger Seluah Alsaati, ordförande Vänsterpartiet Storstockholm.

Flera Vänsterpartiföreningar ökar medlemsantalet under 2012 med runt 25 medlemmar, bland dem Liljeholmen-Hägersten och Hammarby-Skarpnäck. Vid förra årsskiftet var det sju föreningar som hade över 100 medlemmar. Nu har ytterligare två föreningar; Kungsholmen och Älvsjö-Hägersten anslutit sig till 100-klubben.

Seluah Alsaati

Ordförande Vänsterpartiet Storstockholm