Event

Träff för alla medlemsansvariga!

Varmt välkomna till distriktsmöte för alla partiföreningars medlemsansvariga som äger rum den 1 september kl 18-20 på Kafé Marx (Kungsgatan 84, inne på gården, t-banestation Rådhuset/blå linje).

Som ni kanske redan vet så fick vi ett stort antal nya medlemmar efter valet vilket är jättekul. Nu vilar det viktiga uppdraget på oss att tillsammans ta hand om dessa och se till att de hittar sin plats i partiet! Distriktet håller nu på att ta fram en sprillans ny handledning för medlemsvård som kommer att lanseras på detta möte! Ni som medlemsansvariga i partiföreningarna har ett superviktigt uppdrag och en mycket värdefull roll i partiet.

Därför vill vi med detta möte dels ge er chansen att få lära er lite mer om vad uppdraget innebär, hur rutinerna ser ut, hur registret fungerar samt dela med er av positiva erfarenheter och inte minst berätta vad ni förväntar er av och/eller vill ha hjälp med ifrån distriktets sida.

Vi bjuder på fika och vill att ni anmäler att ni kommer till [email protected] senast 29 augusti.

Mötesdagordning

• 18-19 Vad gör en medlemsansvarig? Genomgång av medlemsvård, hur gör man? Rutiner för partikansliet, distriktet & partiföreningar. Teknisk genomgång av registret.
  • 19-20 Runda och diskussion, utbyte av erfarenheter. Förväntningar och behov.
  • Mötet avslutas kl 20.

Hoppas att vi ses där!