Event

Bli väljarnas välfärdsguide till valstugan!

Gemensam Välfärd genomför flygbladsutdelning, dela ut välfärdstestet, sprida Budkavle för välfärd, samtala med folk om välfärden i valet, mm.

Vill du vara med och påverka genom att snacka med folk och vara deras bollplank och välfärdsguide till valstugorna: Vad handlar valet om?, Vad pressa partifunktionärerna på? Boka då in dessa datum och anmäl dig till planeringsgruppen (nedan)! Aktiviteterna genomförs tillsammans med fackliga aktivister samordnade via LO-distriktet i Stockholms län.

För att vara med och bidra behöver du absolut inte kunna allt om välfärden eller GV. Det konstruktiva samtalet och tankeutbytet är ju huvudsaken, och det finns gott om material på hemsidan som vi kan visa dig fram till, t.ex Nätverkar-kitet (A4), Budkavlen, tappkorten och Välfärdstestet.

Tid: Lördagarna 4 och 11 september. Vi är aktiva på plats kl 12-15 men arbetet inklusive förberedelser sker mellan kl ca 11 och 16.
Plats: Ej bestämd – förortscentrum som t.ex Vällingby, Farsta, Skärholmen.

Välkommen att göra skillnad!

Arrangörer: GV Stockholm och LO-distriktet i Stockholms län

Anmäl dig! … direkt till [email protected], eller sms till 0733-785238 (ej svar till GVS-listan; onödigt mycket mejl då). Viktigt att du anmäler eftersom planeringsgruppen behöver veta hur många vi blir, för att i god tid avgöra hur många platser vi kan delta på. Anmälda får info om platser mm i god tid via mejl. Vid frågor, kontakta undertecknad på 0733-785238, kvällstid.
I din anmälan, vänligen ange:

• Namn samt gärna både tfn och mejl.
  • Vilket/vilka datum och mellan vilka klockslag kan du delta – bättre en stund än inte alls!
  • Har du bil – att köra själv eller låna ut? Vi behöver transportera material, stolar, bord, skyltar, ev en soffa, mm. Släp och kombibilar extra angeläget!
  • Har du en soffa du kan avvara denna eftermiddag? Vi behöver den för nyfikna och pratsugna att slå sig ned i tillsammans med oss.