• Är du vår nya s...

Är du vår nya stjärna?

Vänsterpartiet Storstockholm söker en ekonomiansvarig alternativt en ekonomiassistent med erfarenhet av lönearbete. Vårt distrikt är Vänsterpartiets största och har i dagsläget cirka 8000 medlemmar och består av strax över 50 partiföreningar. Våra partiföreningar finns från Norrtälje i norr till Nynäshamn i syd men även i form av tio yrkesbaserade branschföreningar. På distriktets expedition arbetar ca 12 personer med att stötta våra partiföreningar med stöd i politikutveckling, ekonomihjälp, utbildningar, större arrangemang och kampanjer.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag den 13 mars.

Vi ser utrymme för att tjänsten antingen är med tyngre ansvar/mer senior (ekonomiansvarig) vilket kräver mer erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, eller som en mer junior tjänst (ekonomiassistent med erfarenhet av lönearbete) där kortare erfarenhet är tillräckligt.

Som ekonomiansvarig eller ekonomiassistent utgör du en grundfunktion i arbetet på distriktsexpeditionen. Ekonomihanteringen genomgår just nu stora förändringar där vi bl.a. går över till molnbaserad ekonomihantering i Visma-E, där många flöden är automatiserade. För lönehantering används Visma Lön 600 men övergång är under vägs till Visma Lön Smart.

Exempel på arbetsuppgifter är:

• Löpande bokföring, fakturering, avstämningar, löneadministration, sammanställning av ekonomiska rapporter m.m.
  • Använda ekonomiadministrativa system för budgetering och uppföljning av verksamheten
  • Stöd till kanslichef, Distriktsstyrelsen och partiföreningar/medlemsföreningar inom ekonomiska frågor så som ekonomiska utredningar och analyser av verksamheten

Du förväntas också, som en del av ekonomifunktionen aktivt delta i utveckling, förändring och implementering av interna rutiner i allmänhet och inom ekonomiarbetet i synnerhet.

Formella krav på tjänsten:

• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
  • Känna sig bekväm med att arbeta i digitala verktyg (Office 365 inkl Teams, Zoom etc)
  • Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem så som Visma, FortKnox, Hogia etc.
  • Har relevant utbildning inom exempelvis ekonomi, lönearbete och redovisning
  • 1-3 års erfarenhet av att arbeta med liknande uppgifter

Meriterande erfarenheter:

• Erfarenhet av att arbeta i molnbaserade system, så som Visma-E
  • Engagemang inom Vänsterpartiet eller närliggande organisationer
  • Erfarenhet av styrelsearbete, ex som kassör.

Egenskaper och färdigheter som hjälper dig lyckas i rollen:

• Tar stort ansvar för dina uppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid.
  • Bra på att planera och driva ditt arbete framåt och kan enkelt strukturera och prioritera rätt saker.
  • Detaljorienterad och noggrann med förmågan att upptäcka sådant som andra ofta missar i kombination med att du är handlingskraftig och förstår värdet av att komma framåt.
  • Har ett prestigelöst förhållningssätt, är hjälpsam och har tålamod, och ställer upp för att stötta andra oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.
  • Bra på att analysera olika problem och förstå hur du ska gå tillväga för att hitta lösningen.
  • Trivs i att arbeta enskilt, men i en miljö präglat av nära samarbeten och utbyten med andra.

Tjänstens omfattning är 100%, en deltidslösning kan vara möjlig på minst 75%. Tillträde fortast möjligt, men datum kan diskuteras. Tarifflön i enlighet med kollektivavtal, för senior tjänst mellan 30528-37822, för junior tjänst 26217-31401, inplacering görs utifrån mängd erfarenhet. Lokala förmåner förekommer såsom friskvårdsbidrag mm.

Du söker genom att skicka personligt brev och CV till [email protected], skriv “Ansökan ekonomi” och ditt namn i ämnesraden.

För frågor om tjänsten kan dessa ställas till kanslichef Vicci Friberg, v[email protected]. Facklig kontakt är Maria Ljuslin för Handelsklubben,  [email protected], 08-654 13 18

Dela den här sidan: