• Ideell projektl...

Ideell projektledare för 1 maj

Ideell projektledare för 1 maj – delvis arvoderat uppdrag

Vänsterpartiet Storstockholm arrangerar Sveriges största 1 maj-firande, där vi samlas för att tillsamman demonstrera på arbetarnas högtidsdag. Vi söker nu en ideell projektledare som kan ansvara för 1 maj-firandet, från planering till genomförande och utvärdering. Till din hjälp kommer du att ha en anställd projektledare på distriktsexpeditionen som stöd, arbetsgrupper, en styrgrupp samt anställda på Vänsterpartiet Storstockholms distriktsexpedition. Uppdraget är delvis arvoderat.

1 maj-firandet innebär bland annat att anordna själva demonstrationen och dess samlingar samt scenprogram och innehåll. I arbetet ingår också kontakt med våra partiföreningar, nätverk, utskott och andra rörelser för att mobilisera inför och under 1 maj. Löpande under arbetets gång planeras avstämningar med relevanta personer och projektets styrgrupp.

VEM ÄR DU?
Vi ser gärna att du är en driven och strukturerad projektledare, har erfarenhet av att arbeta med aktivister och van vid att leda arbetet framåt. Ett brett kontaktnät inom distriktet är meriterande, likaså är ett brett kontaktnät inom kulturlivet och erfarenhet av att boka artister. Vi vill gärna att du har erfarenhet av att anordna utåtriktade aktiviteter och/eller mobilisering av aktivister och funktionärer.

OMFATTNING OCH ARVODERING
Uppdraget är ett ideellt uppdrag, där en arvodering utgår för en del av arbetsinsatsen. Det är alltså inte en ren timersättning, arbetet kommer i perioder vara mer omfattande än tjänstgöringsgraden för arvoderingen. I uppdragets början och slut är arvoderingen lägre, motsvarande 10-20% av en heltid. Under de mer intensiva perioderna går graden upp, till 50% 1 mars till 17 april och heltid 18 april till 1 maj. Uppdraget pågår som längst till 31 maj.

DELEGATION OCH MANDAT
Du som förtroendevald projektledare arbetar tillsammans med en anställd projektledare från distriktsexpeditionen som bollplank och stöd i planering och genomförande. Beslut om projektets ramar fattas av en styrgrupp som består bl.a. av kanslichef och ordförande. Vissa frågor lyfts även till Distriktsstyrelsen och dess verkställande utskott (VU). Projektledarna föreslår vilka andra arbetsgrupper som behövs och rekryterar till dessa under projektets gång.

ANSÖKAN
Skicka din ansökan till [email protected] senast den 30 oktober 2022 där du beskriver hur du passar in på beskrivningen ovan. Vald projektledare meddelas i november.

———————————————————–

Dela den här sidan: