• Nomineringar

Nomineringar

Stockholms stad:
Nomineringsanmodan till Fastighetsnämnden

Vänsterpartiet i Stockholms stad söker en ledamot till Fastighetsnämnden.

Fastighetsnämnden ansvarar för förvaltningen av stadens förvaltningsbyggnader, kommersiella byggnader och kulturbyggnader samt stadens anläggningar och markområden för idrott, bad och motion.

Fastighetsnämnden ansvarar även förvaltningen av fastigheter utanför kommungränsen. I förvaltningen ingår upplåtelser med hyresrätt och arrenden samt köp och försäljning av bostadsrätter, frågor om förvärv och överlåtelse av fastigheter, lokalförsörjningen till övriga nämnder i Stockholms stad.

Önskvärt är intresse för de sakfrågor som finns i denna nämnd samt vara beredd på att även delta i våra interna möten ca 1 kväll/månaden. Arbetet kräver att man kan avsätta tid för inläsning av handlingar samt möten med sin partigrupp i nämnden.

Det är spännande uppdrag och du kommer även få en inblick i det övriga arbetet som Stockholmsvänstern gör.

Till nomineringen behöver vi en presentation av nominerade personer samt så kompletta uppgifter som möjligt enligt följande:

• Namn och titel
  • Adress
  • Telefon (även mobil)
  • E-postadress
  • Fullständigt personnummer

Sista nomineringsdag är den 21 februari kl. 12:00 Nomineringarna ska skickas till [email protected]

———————————————————————-

Solidaritetsutskottet

Vänsterpartiet Storstockholms solidaritetsutskott söker efter fler. Särskilt intressant är personer med kontakter inom olika solidaritetsrörelser och personer med kännedom och nätverk i exempelvis Libanon, Irak, Iran, Somalia och Eritrea. Utskottets ambition är att bygga nätverk i stil med Latinovänstern även med andra grupper. Nominera dig själv eller någon kamrat senast 15 februari till [email protected]Se utskottens uppdrag.

—————————————————————–

Pridearbetsgruppen

Vänsterpartiet Storstockholms arbetsgrupp inför Stockholm Pride kommer att väljas av distriktsstyrelsen den 20 februari och vi behöver nu nomineringar till gruppen. Anmäl ditt intresse eller nominera någon annan senast 15 februari till [email protected]Se arbetsgruppens uppdrag.

—————————————————————–

Sommarvänstern

Sommarvänstern har de senaste åren arrangerat ett sommarläger på lite olika platser i Storstockholms närhet. Nu söker vi efter intresserade till en arbetsgrupp som planerar läger sommaren 2020. Anmäl intresse eller nominera någon annan senast 15 februari till [email protected]Se arbetsgruppens uppdrag.