• Nomineringar

Nomineringar

Distriktsuppdrag:

8 mars 2020 – fixa Internationella kvinnodagen

I samband med Internationella kvinnodagen, 8 mars 2020, ska Vänsterpartiet Storstockholm arrangera flera aktiviteter, såväl i samarbete med andra organisationer som på egen hand. Det är dags att sätta ihop en arbetsgrupp som tillsammans med distriktsexpeditionen ansvarar för arbetet!

Nominera dig och/eller en kompis till [email protected] senast den 20 oktober. Skriv ett par rader om dig själv/den du nominerar. Om du nominerar någon annan än dig själv, skriv gärna om personen är tillfrågad.

1 maj 2020 – fixa arbetarrörelsens högtidsdag

Det är dags att rulla igång arbetet inför Sveriges största 1 maj-demonstration!
Vill du vara med i styrgruppen som leder arbetet? Styrgruppen ansvarar för exempelvis scenprogram, barnaktiviteter, funktionärsmobilisering och evenemang knutna till demonstrationen. Styrgruppen arbetar nära distriktsexpedition, distriktsstyrelse och samarbetsorganisationer för att göra 1 maj-demonstrationen ännu större, roligare och mer slagkraftigt.

Stockholms stad:

Älvsjö stadsdelsnämnd ersättare

Hässelby-Vällingby stadsdelsnämnd ersättare

Kungsholmen stadsdelsnämnd ledamot

Södermalm stadsdelsnämnd ersättare

Miljö och hälsoskyddsnämnden 2 platser (ledamot, ersättare)

Överförmyndarnämnden 1 plats (vice ordförande)

Servicenämnden 1 plats (ledamot)

Nämndemän till Solna tingsrätt 4 platser kvar att fylla (måste bo i Bromma, Tensta-Rinkeby, Kista eller Hässelby-Vällingby)

Föreningarna ska nominera till: [email protected] senast den 4/11

Vid sidan av nämndsammanträdena ingår deltagande på gruppmöten i stadshuset. Arvoden utgår enligt bestämmelse från stadens sida och alla förväntas betala partiskatt 10 % enligt bestämmelserna som rådet med partidistriktet i Stockholms län.
/Valberedningen: Alexandra Mattsson Åkerström, Torun Boucher, Lars Bäck, Maria Ljuslin från KF-gruppen. Marianne Berg-Ekbom från repskapet är in-adjungerad.

För frågor angående uppdragen kontakta Alexandra eller Torun, interna gruppledare V Stockholm stad

[email protected] 073 1229 165

[email protected] 076 1229 121