• Nomineringar

Nomineringar

Cirkelledare till facklig-politisk vänsterskola
Till hösten planeras för facklig-politisk vänsterskola, och vi söker cirkelledare som parvis kan ansvara för planering och genomförande av en studiecirkelgrupp.
Kursen kommer att ge deltagarna insikter i det fackliga engagemangets historia, ordentliga kunskaper i ett antal högaktuella facklig-politiska frågor, samt i metoder för facklig organisering, medlemsrekrytering och opinionsbildning. Skolan riktar sig både till erfarna och nya medlemmar, och utbudet är format för att tillfredsställa flera kunskapsnivåer. Partiet centralt kommer ta fram utbildnignsmaterialet, och cirkelledarna förväntas delta på en utbildningshelg 5-6 juni (preliminärt på Syninge kursgård i roslagen).
Skicka en intresseanmälan till

Är [email protected] och ange intresseanmälan cirkelledare och ditt namn i ämnesraden.

senast 18 april, berätta om dig själv, ditt fackliga engagemang och hur du vill utvecklas inom facklig-politiska frågor på max 1 a4.

Val av valberedning till KF listan
Nomineringar av medlemmar i Stockholms stad som ska ingå i den valberedningen, 7-9 medlemmar, som bereder nomineringar av de medlemmar som ska stå på Stockholm kommunfullmäktigelista inför valet år 2022. Listan fastställs därefter på valkonferensen i början av 2022. Nomineringar skickas [email protected] som är sammankallande i valberedningen.

Dela den här sidan: