Bli aktiv

Du behövs i Vänsterpartiet. Varje enskild medlem är viktig för att vi ska bli en stark kraft och lyckas skapa ett mer rättvist och jämställt samhälle. Arbetet i Vänsterpartiet utgår ifrån dina intressen och ditt engagemang. Den lokala partiföreningen som är aktiv där du bor utgör kärnan i partiverksamheten. Men du kan också aktivera dig i ett nätverk som jobbar med specifika sakfrågor eller en branschorganisation. Det är meningsfullt att bli aktiv i Vänsterpartiet, men det är också väldigt roligt!

Det finns olika sätt att aktivera sig på i Vänsterpartiet. Här är några av dem:

• Gå på föreläsningar eller  var med i en studiecirkel
    Med jämna mellanrum anordnar vi kvällskurser och föreläsningar om olika politiska frågor. Varje termin brukar också en studiecirkel hållas på en aktuell bok. Vi går kontinuerligt ut med information om kommande aktiviteter dels i tidningen Vänsteraktuellt som kommer ut till alla medlemmar sex gånger om året och dels i ett månatligt nyhetsbrev som skickas per e-post. Vi lägger även in nya aktiviteter i vårt kalendarium. Håll gärna koll även på vår Facebook-sida (Vänsterpartiet Storstockholm) där vi sprider information om kommande händelser i Stockholmsdistriktet.

Vi hoppas att du kommer trivas i Vänsterpartiet! Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på distriktsexpeditionen om du har några funderingar om partiet, ditt medlemskap, hur du kan bli aktiv eller något annat: [email protected] eller 08-654 13 10.