• Kalendarium

Kalendarium

DECEMBER 2020

Studiecirkel: Internfeminism
Den 3 december startar en studiecirkel i internfeminism, den riktar sig främst till dig som är internfeministiskt ansvarig i partiföreningen eller i en kommunal grupp. Målet med studiecirkeln är att dels gå igenom grunderna i vad internfeminism är men framförallt fördjupa kunskapen om internfeministiska verktyg och hur man kan använda dem. Förhoppningen är att gruppen kan lära av varandra och av de kunniga gäster som till varje träff bjuds in.

➤ DATUM & TID: 3 december, 14 januari, 18 februari och återträff 13 april. kl 18.30- 20.00.
➤ PLATS: Studiecirkel via zoom.
➤ ANMÄLAN: Anmäl dig via vår hemsida senast 29/11.

Hjälpmedel idag & rörelsen i morgon
– ett samtal om funktionsrätt
Höjda avgifter för hjälpmedel och nedskärningar i färdtjänst, det har fastslagit i budgeten i region Stockholm. Hur blev det så och vad innebär det för människor? Funktionsrättsliga vinster dras tillbaka i takt med ett hårdare nyliberalt samhällsklimat där marknaden styr och samhällsnormer sätter ramarna. Vad är funktionsrättsrörelsens nästa steg, och vilken roll spelar Vänsterpartiet i den?
Medverkande:
Jessica Smaaland , politisk sekreterare på STIL – stiftarna av independent living i Sverige, Veronica Kallander , regionpolitiker för Vänsterpartiet i Storstockholm, Sahar Mosleh , föreläsare, Arash Gelichkan, medlem i Vänsterpartiet, journalist och engagerad i makerrörelsen/DIY hjälpmedelsutveckling
Mikael M Karlsson, funktionalitetsforskare modererar samtalet.
➤ DATUM & TID: 3 december, kl. 19.00-20.30
➤ PLATS: Vänsterpartiet Storstockholms-facebooksida och på www.storstockholm.vansterpartiet.se/live i efterhand

Nachos för nya – miljöspecial
Du som är ny medlem i Vänsterpartiet eller nyfiken och vill veta mer om oss. Du är varmt välkommen på ”Nachos för nya”.
Gäst detta datum är Jens Holm, riksdagsledamot och miljöpolitisk talesperson !
➤ DATUM: 8 december
➤ TID: kl 18.30-20.00
➤ PLATS: via digitala mötesplatsen zoom
➤ Anmälan: [email protected] Skriv i ämnesraden ”nachos för nya”