• Kalendarium

Kalendarium

JULI

Pridefrukost
Innan paraden så bjuder vi in alla vänsterpartister och sympatisörer till paradfrukost och gött vänsterhäng med Jonas Sjöstedt, Moa Svan och Malin Björk.
Vi sätter upp röda fanor så att du hittar oss och vi håller på fram tills dess att vi ska ställa upp oss inför paraden.
➤ NÄR: 3 augusti, 11-12.30.
➤ PLATS: Rålambshovsparken, (T: Fridhemsplan)
FACEBOOKEVENEMANG

Spela med Blåsorkestern i Pride-paraden!
Vi vill bli fler – kom och spela, vifta med flagga eller bara häng med oss! För anmälan och mer information kontakta – [email protected]
➤ NÄR: Lördag 3 augusti i  god tid innan tåget avgår 13.00.
➤ PLATS: Samling vid Landstingshuset.

Prideparaden
Gå med Vänsterpartiet. Den mest hoppingivande och radikala kraften i Pride-tågen.
➤ NÄR: 3 augusti, 13-ca 16.
➤ PLATS: Rålambshovsparken, (T: Fridhemsplan)
FACEBOOKEVENEMANG
➤ Vill du stå på Vänsterpartiets flak? Toppen!
Skriv upp dig här: https://docs.google.com/forms/d/1TUhcErpmv5Hc3Xn0-JFnCjQHAOCkHOTqfWZVKBu1VxY/viewform?edit_requested=true

Vill du engagera dig och/eller hitta på något kul med oss under Prideveckan? Hör av dig!
E-post: [email protected]
Messenger: Titus Fridell, Zofia Laine.

AUGUSTI
Roslagen Pride
Det kommer hända roliga saker även på Roslagen Pride, håll utkik på deras facebookevenemang!
➤ DATUM: 10-11 augusti.
➤ PLATS: Norrtälje.

SEPTEMBER

Klimatkatastrofen och kapitalismen – Studiecirkel
I studiecirkeln om ”Kapitalet” och andra ekonomikritiska skrifter av Karl Marx undersöker vi sambandet mellan kapitalismens funktionssätt, klimatkatastrofen, relationen nord-syd och andra globala utmaningar.
Studieledare: Werner Schmidt, professor em i samtidshistoria och Eva-Lena Lundberg, CMS.
➤ DATUM: Torsdag 5 sept, varje vecka 14 ggr.
➤ TID: kl.18.00.
➤ PLATS: Kafé Marx, Kungsgatan 84.
➤ ARRANGÖR: CMS, Centrum för marxistiska samhällsstudier.
➤ ANMÄLAN: [email protected] eller telefon 08-654 10 00/16.

Tillsammans gör vi skillnad! – steg 1
Välkommen på en heldag för nya medlemmar. Vi går igenom Vänsterpartiets politik och organisation och pratar om hur vi kan förändra världen tillsammans. Vegetarisk och ekologisk lunch ingår. Och fika såklart. Ps även du som varit med ett tag är självklart också välkommen. Glöm inte att anmäla dig!
➤ DATUM: 21 september.
➤ PLATS: Kafé Marx, Kungsgatan 84.
➤ ANMÄLAN: Mejla till [email protected] eller ring till 08-654 13 10 senast en vecka före kursen. Anmäl specialkost och behov av barnpassning.

Förändra samhället! -steg 2
I höst kör vi igång vår fördjupningskurs. För dig som vill prata mer om ideologi och organisering.
➤ DATUM: 29 september.

OKTOBER

Nachos för nya
Tillsammans kan vi påverka vilket samhälle vi vill ha. Hela hösten ordnar vi Nachos för nya, en kväll för nya medlemmar med politik och mat tillsammans med våra riksdagsledamöter. Välkommen!
➤ DATUM: 8 oktober.
➤ TID: kl 18-20.

NOVEMBER

Vänsterdagarna 2019
Nu är programmet för Vänsterdagarna färdigt. Det kommer bli en fantastisk helg med över 70 träffar, seminarier, workshops och panelsamtal. Programpunkterna spänner över ett stort antal ämnen från det övergripande ideologiska till det handfast praktiska. Som vanligt är alla partimedlemmar, nya som gamla, parlamentariker, aktivister och ombudsmän välkomna.
Program, anmälningsformulär och praktisk information hittar ni på partiets centrala hemsida. Klicka här för att komma till sidan.
➤ DATUM: 1-3 november (Allhelgonahelgen).
➤ PLATS: Folkets hus i centrala Göteborg.

Tillsammans gör vi skillnad! – steg 1
➤ DATUM: 10 november.

Bygg ett nytt samhälle – steg 3
Nu startar steg 3 av våra studier. Välkommen till en helgkurs på Syninge kursgård med fokus på samhällsbyggnad och bostadspolitik. Begränsat med platser så här gäller ansökan istället för anmälan.
➤ DATUM: Fredag 29 november-söndag 1 december.
➤ PLATS: Syninge kursgård, buss från Cityterminalen.
➤ ANSÖKAN: Mejla till [email protected] Senast den 1 november med beskrivning varför du vill gå kursen.

DECEMBER

Nachos för nya – Nobelmiddag-special
Den här kvällen bjuder vi på Nobelmiddag-special! Vi dukar fint och har alkoholfritt bubbel. Tillsammans kan vi påverka vilket samhälle vi vill ha. Nachos för nya är en kväll för dig som ny medlem med politik och mat tillsammans med våra riksdagsledamöter. Välkommen!
➤ DATUM: 10 december.
➤ TID: kl 18-20.