Kalendarium

JULI 2017

Pride Stockholm
Vänsterpartiet är stolta över att vara en del av rörelsen för hbtq-personers rättigheter. Under prideveckan hittar du oss i Pride park, Pride house och i lördagens Prideparad. Du hittar all information HÄR.

➤ DATUM: 31 juli-6 augusti
FACEBOOKEVENEMANG

AUGUSTI 2017

Sommarvänstern
Sommarvänstern är ett sommarläger för medlemmar i Vänsterpartiet Storstockholm och deras familjer. I år hålls Sommarvänstern på Idrottsgården i Flen.
Kostnad:
400 kr låginkomsttagare, pensionärer, sjukskrivna och studenter
800 kr övriga
Barn deltar gratis

➤ DATUM: 3 augusti-7 augusti
➤ PLATS: Idrottsgården i Flen
➤ ANMÄLAN: [email protected]

Studiecirkel: Marx Kapitalet
150 i år sedan första utgåvan! I Kapitalet beskriver Karl Marx inte ett abstrakt kapitalistiskt samhälle, här utarbetar han de väsentliga teoretiska element som hjälper oss att begripa varje kapitalistiskt samhälle i sin nödvändiga utveckling.
Denna kurs är för dig som har tid att lägga ner lite mer arbete; boken är på 800 sidor.

Studieledare är Werner Schmidt, professor i samtidshistoria, Södertörns högskola och Eva-Lena Lundberg, CMS.

➤ DATUM: start 31 augusti (14 tillfällen)
➤ TID: kl. 18.00
➤ PLATS: Kafé Marx, Kungsgatan 84
➤ ANMÄLAN: [email protected], eller tel: 08-654 13 10

SEPTEMBER 2017

Jonas Sjöstedt i Vasaparken
Med ungefär ett år kvar till valet talar Jonas Sjöstedt i Vasaparken. Vänsterpartiet Birka-Vasa arrangerar traditionsenligt en kväll i Vasaparken med Jonas Sjöstedt och i år talar även Gunilla Roxby Cromvall. Programmet är under arbete men boka redan nu in 5 september.

➤ DATUM: 5 september
➤ PLATS: Vasaparken

Vänsterdagarna i Malmö
Den 30 sep – 1 okt 2017 arrangeras Vänsterdagarna. Det är den största vänsterpartiträffen under året och över 1000 personer väntas delta. Precis som för två år sedan hålls Vänsterdagarna i Malmö.
Vänsterdagarnas program är späckat med massor av program­punkter som innehåller något för de flesta. För kommun- och landstingspolitiker är det en chans till kunskaps- och erfarenhets­utbyte, för organisatörer och kampanjaktivister kommer det att finns mycket att lära. Alla partimedlemmar är välkomna och har en plats på Vänsterdagarna.
Vill du åka, kontakta din förening eller kommunala grupp om vilka finansieringsförutsättningar det finns.

➤ DATUM: 30 september-1 oktober 2017
➤ PLATS: Stadionmässan, Malmö