• Kalendarium

Kalendarium

JULI

Kom på Pride-pyssel!
Välkomna att fixa tjusiga kreationer på vår specialkväll med Pride-pyssel och annat roligt.
➤ DATUM: 28 juli.
➤ TID: kl 12-17.
Pride-volontärkväll
Alla som vill vara volontär för Vänsterpartiet på Pride 2019 är välkomna till en speciell volontärkväll med pepp, info och trevligt häng. Vi ses!
➤ DATUM: 30 juli.
➤ PLATS: Kafé Marx, Kungsgatan 84.
Pride med Vänsterpartiet Storstockholm!
Vänsterpartiet är en stolt del av den politiska rörelsen för hbtq-community och har tågat i Prideparaden i Stockholm
sedan starten 1977. Ni hittar oss i år som alltid i parken, på seminarium och i paraden. Vi anordnar också en egen parad-frukost. I år sätter vi fokus på hbtq-flyktingars rätt till asyl.
Vill du engagera dig och/eller hitta på något kul med oss under Prideveckan? Hör av dig! E-post: [email protected]
➤ DATUM: 29 juli-3 augusti.
➤ PLATS: Stockholms city.
➤ FACEBOOKEVENEMANG

AUGUSTI
Roslagen Pride
Det kommer hända roliga saker även på Roslagen Pride, håll utkik på deras facebookevenemang!
➤ DATUM: 10-11 augusti.
➤ PLATS: Norrtälje.
FACEBOOKEVENEMANG

SEPTEMBER

Klimatkatastrofen och kapitalismen – Studiecirkel
I studiecirkeln om ”Kapitalet” och andra ekonomikritiska skrifter av Karl Marx undersöker vi sambandet mellan kapitalismens funktionssätt, klimatkatastrofen, relationen nord-syd och andra globala utmaningar.
Studieledare: Werner Schmidt, professor em i samtidshistoria och Eva-Lena Lundberg, CMS.
➤ DATUM: Torsdag 5 sept, varje vecka 14 ggr.
➤ TID: kl.18.00.
➤ PLATS: Kafé Marx, Kungsgatan 84.
➤ ARRANGÖR: CMS, Centrum för marxistiska samhällsstudier.
➤ ANMÄLAN: [email protected] eller telefon 08-654 10 00/16.

Tillsammans gör vi skillnad! – steg 1
Välkommen på en heldag för nya medlemmar. Vi går igenom Vänsterpartiets politik och organisation och pratar om hur vi kan förändra världen tillsammans. Vegetarisk och ekologisk lunch ingår. Och fika såklart. Ps även du som varit med ett tag är självklart också välkommen. Glöm inte att anmäla dig!
➤ DATUM: 21 september.
➤ PLATS: Kafé Marx, Kungsgatan 84.
➤ ANMÄLAN: Mejla till [email protected] eller ring till 08-654 13 10 senast en vecka före kursen. Anmäl specialkost och behov av barnpassning.

Förändra samhället! -steg 2
I höst kör vi igång vår fördjupningskurs. För dig som vill prata mer om ideologi och organisering.
➤ DATUM: 29 september.

OKTOBER

Nachos för nya
Tillsammans kan vi påverka vilket samhälle vi vill ha. Hela hösten ordnar vi Nachos för nya, en kväll för nya medlemmar med politik och mat tillsammans med våra riksdagsledamöter. Välkommen!
➤ DATUM: 8 oktober.

NOVEMBER

Vänsterdagarna 2019
Nu är programmet för Vänsterdagarna färdigt. Det kommer bli en fantastisk helg med över 70 träffar, seminarier, workshops och panelsamtal. Programpunkterna spänner över ett stort antal ämnen från det övergripande ideologiska till det handfast praktiska. Som vanligt är alla partimedlemmar, nya som gamla, parlamentariker, aktivister och ombudsmän välkomna.
Program, anmälningsformulär och praktisk information hittar ni på partiets centrala hemsida. Klicka här för att komma till sidan.
➤ DATUM: 1-3 november (Allhelgonahelgen).
➤ PLATS: Folkets hus i centrala Göteborg.

Tillsammans gör vi skillnad! – steg 1
➤ DATUM: 10 november.

Bygg ett nytt samhälle – steg 3
Nu startar steg 3 av våra studier. Välkommen till en helgkurs på Syninge kursgård med fokus på samhällsbyggnad och bostadspolitik. Begränsat med platser så här gäller ansökan istället för anmälan.
➤ DATUM: Fredag 29 november-söndag 1 december.
➤ PLATS: Syninge kursgård, buss från Cityterminalen.
➤ ANSÖKAN: Mejla till [email protected] Senast den 1 november med beskrivning varför du vill gå kursen.

DECEMBER

Nachos för nya – Nobelmiddag-special
Den här kvällen bjuder vi på Nobelmiddag-special! Vi dukar fint och har alkoholfritt bubbel. Tillsammans kan vi påverka vilket samhälle vi vill ha. Nachos för nya är en kväll för dig som ny medlem med politik och mat tillsammans med våra riksdagsledamöter. Välkommen!
➤ DATUM: 10 december.