• Kalendarium

Kalendarium

MAJ

Haka på Glädjetåget till Vårfesten på Nytorget!
Blåsorkestern tar sig till Vårfesten genom Söders gågator och torg. Vi vill ha många som hänger på, viftar med flaggor, eller bara är med och njuter.  Så kul om just du hänger på. Politik kan vara roligt, för EU:s bästa klimatpolitik (enligt bl.a. WWF) och mot rasism och reaktionära tankar.
➤ DATUM: 18 maj.
➤ TID:  Från 12.45.
➤ PLATS: Samling längst ner på Götgatan, korsningen Peter Myndes backe.
FACEBOOKEVENEMANG

Vårfest med Jonas Sjöstedt!
Med vår i luften och en vecka kvar till EU-valet bjuder Vänsterpartiet in till en fantastisk vårfest för hela familjen på Nytorget, Södermalm i Stockholm.
Det blir livemusik med Northern Indians och Esther Lennstrand. Ansiktsmålning, såpbubblemaskin, popcorn och festis åt alla barn och kaffe och bulle till alla vuxna. Och självklart håller Jonas Sjöstedt tal från scenen. Varmt välkomna!
➤ DATUM: 18 maj.
➤ TID: Kl. 13.30-16.
➤ PLATS: Nytorget, Södermalm.
➤ FACEBOOKEVENEMANG

Ringkampanj EU-valet 2019
Välkommen till Vänsterpartiets Storstockholms ringkampanj för EU-valet 2019! Vi kommer ringa till potentiella väljare och förklara varför det är en bra idé att rösta på oss i valet den 26 maj. Du behöver inte kunna hela Vänsterpartiets politik för att ringa, vi ringer korta samtal och till personer som enligt statistik är troliga väljare. På plats finns samtalsmanus, telefoner, plattor och alltid en ansvarig person som hjälper till.
➤ DATUM: Alla dagar till och med den 26 maj.
➤ TID: Kl. 14-20.
➤ PLATS: Kafé Marx, Kungsgatan 84.

Vårfest i Södertälje
På lördag är det dags för vårfest! Vi bjuder på fika och underhållning och Jonas Sjöstedt kommer att hålla ett direktsänt tal. Det är öppet för alla sympatisörer så ta med kidsen, grannen, busschauffören och svärfar och.. ja, du vet. Vi ses!
➤ DATUM: 18 maj.
➤ TID: 14-17.
➤ PLATS: Stig Parborn-salen, ABF Södertälje-Nykvarn.

Ett Europa för alla: Stockholm
Skiftet bjuder in till en stor demonstration med talare, artister, organisationer, poeter och god stämning för ett rättvist Europa mot rasismen. Medverkande: Emilie Ebbis Roslund, Farida al-Abani (F!), Sofie Andersson (Flyglarm Arlanda), Malin Björk (V), Linn Koch-Emmery, Robin Zachari (Skiftet), Fatemeh Khavari, Nora Khalil och Peter från Västerbron.
➤ DATUM: söndag 19 maj.
➤ TID: 13-16.
➤ PLATS: Sergels torg 13.00, efteråt Humlegården.
➤ FACEBOOKEVENEMANG

Lyft luren med Nina!
Idag är fackligt aktiva och branschföreningarna särskilt välkomna till ringstugan. Ring väljare tillsammans med Nina Broman Costa från Transportarbetareförbundet som även är fjärde namnet på Vänsterpartiets lista till Europaparlamentet.
➤ DATUM: måndag 20 maj.
➤ TID: 14-20.
➤ PLATS: Kafé Marx, Kungsgatan 84.

Vart är Europa på väg?
Välkomna till ett samtal om EU från ett kritiskt perspektiv med Ungern som exempel, där Fidesz auktoritära och odemokratiska regeringsmakt konsoliderat sig. Med vänsterpartisten Ingrid Björk och journalisten Joakim Medin. Francisco Contreras gör en kort presentation av e-boken Vart är Europa på väg? En antologi med bland andra Malin Björk, nuvarande EU-parlamentariker. Arrangör är Vänsterpartiet Birka-Vasa.
➤ DATUM: måndag 20 maj.
➤ TID: Kl. 18.30, fika från kl. 18.
➤ PLATS: Kafé Rosa Luxemburg, Sigtunagatan 11.

EU-valmöte med Jonas Sjöstedt, Skärholmen
Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt kommer till Skärholmen valdagen till ära och berättar om varför EU-valet är viktigt. Dessutom blir det en hemlig musikartist, popcorn, fika och information om Vänsterpartiet i vårt valtält. Alla är välkomna!
➤ DATUM: 26 maj.
➤ TID: Kl. 11-14. Tal och musik kl. 11-12.
➤ PLATS: Skärholmens centrum.

Nachos för nya
Välkommen till Nachos för nya medlemmar. Nachos, politik och argument!
➤ DATUM: 4 juni.
➤ TID: Kl. 18-20.
➤ PLATS: Kafé Marx, Kungsgatan 84.

Tillsammans gör vi skillnad
För dig som vill fördjupa dig lite mer finns heldagskursen Tillsammans gör vi skillnad under hösten. Här får du en mer detaljerad bild av Vänsterpartiets politik och ideologi och om hur du kan vara aktiv. Vi bjuder på frukost och lunch. Välkomna!
➤ DATUM: 8 juni.
➤ TID: Frukostfika från kl. 9.30, kurs 10-16.30.
➤ PLATS: Kafé Marx, Kungsgatan 84.
➤ ANMÄLAN: [email protected]