Kalendarium

JULI

Välkomna att fira Europride med Vänsterpartiet!
I år är det Europride i Stockholm!  Attenda facebookeventet så får du uppdateringar om våra programpunkter.
♦ Samtal och politik ♦ Pridefrukost med Jonas Sjöstedt ♦ Dansa och demonstrera med oss paraden ♦

Vänsterpartiet kommer såklart att vara på plats på EuroPride. Festivalen äger rum i Stockholm den 27/7-5/8 för att fortsätta i Göteborg 14-19/8. Läs mer om festivalen på http://www.stockholmpride.org/.

Vi kommer att finnas med på Pride House med två seminarier, du kan hänga i vårt tält i parken, äta frukost tillsammans med Jonas Sjöstedt innan vi gemensamt deltar i paraden på lördagen. Häng med och bjud in dina vänner!

♦ Paraden 4 augusti ♦
Lördagen den 4 augusti går vi tillsammans genom Stockholm som stolta Vänsterpartister. Vänsterpartiet har alltid gått före när det kommer till kampen för allas lika värde och frihet att vara den man är.

☞ Paraden avgår från Kungsholmstorg kl 13.00, och de första ekipagen beräknas anlända Pride Park på Östermalms IP kl 15.00-16.00.

☞ Det börjar nästan bli tradition att dansa till DJ ROSSANA DINAMARCA i paraden! Skriv till [email protected] om du är intresserad av att stå på flaket, så vi vet hur många det rör sig om. Om man ska stå på flaket, måste man åka hela vägen. Det kommer inte vara möjligt att hoppa av och på. Ska man åka vagn bör man vara på plats redan kl. 12.

☞ Vänsterpartiets eminenta blåsorkester kommer också sprida kamp- och dansglädje i vår del av paraden, i år tillsammans med den spanska orkestern La Banda de Musica ”Santa Cecilia” de Mateu!

♦ Paradfrukost med Jonas Sjöstedt ♦
Innan paraden så bjuder vi in alla vänsterpartister och sympatisörer till paradfrukost och gött vänsterhäng med Jonas Sjöstedt. Frukosten börjar kl 11.00 i Rålambshovsparken (T: Fridhemsplan). Vi sätter upp röda fanor så att du hittar oss och vi håller på fram tills dess att vi ska ställa upp oss inför paraden.

♦ Vänsterpartiet i Pride House ♦
Vänsterpartiet arrangerar två programpunkter i Pride House. Mer info kommer inom kort.

♦ Vänsterpartiet i Pride Park ♦
I Pride Park kommer vi ha ett tält med gött häng, solidarisk politik och intervjuer med politiker. Var med!

☞ VILL DU HJÄLPA TILL? Fyll i formuläret här: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdMp-IEW9IYtGRDnE6PtvARPxUG0nlr-_mJeDcjpT3YtBYziw/viewform
För att komma i kontakt med pridegruppen, maila [email protected]
♥♥♥
/Pride Crew

➤ DATUM: 30 juli till 5 augusti.
➤ PLATS: Östermalms IP.
FACEBOOKEVENEMANG

SEPTEMBER

Studiecirkel: ”Humanisten Karl Marx. En idéhistorisk studie”
I sitt vetenskapliga och politiska verk utgick Marx från denna problematik: ”Hur kan människan, som blivit förslavad genom sin egen livsverksamhet, förvandlas till sitt ödes fria skapare?”. När han undersökte kapitalismen så upptäckte han de olika hinder den skapade för människans frigörelse. Boken handlar om hur Marx lade grunden till en frigörelseteori, materialistisk humanism och konkret utopi.
Manuskriptet finns att köpa vid första mötet. Endast kontanter.
Studieledare Werner Schmidt och Eva-Lena Lundberg.
➤ DATUM: Torsdag 13 september kl. 18.00, sedan torsdagar varje vecka.
➤ PLATS: Kafé Karl Marx, Kungsgatan 84, ö.g
➤ ANMÄLAN: Obligatorisk anmälan, [email protected] eller telefon 08-654 10 00/16.
➤ ARRANGÖR: CMS, Centrum för marxistiska samhällsstudier.