• EU-val 26 maj!

EU-val 26 maj!

Den 26 maj är det val till Europaparlamentet. Vänsterpartiet vill se ett Europa för alla – inte bara för de rika.

Vi går till val på en EU-politik som sätter klimatet före marknadsintressen och som tar upp kampen mot de högerextrema partiernas framväxt i Europa.

Här hittar du valplattformen och annan information om våra kandidater och EU-valet.

Rösta på Vänsterpartiet den 26 maj.
Onsdag 8 maj förtidsröstningen startar i hela Sverige: Hitta en bra vallokal som passar dig här: https://data.val.se/val/ep2019/rostmottagning/fortidsrostning/rike/index.html.

Valrörelsen i Stockholm

Vänsterpartiets valstuga vid Sergels torg
Lördagen den 4 maj öppnade vi valstugan vid Sergels torg. Vi håller nu öppet varje dag; kl. 10-19 på vardagar och kl. 11-17 på helgerna. Vill du hjälpa till med att bemanna valstugan? mejla till [email protected]

Ringkampanj – ta telefonen för Vänstern!
Vi kommer ringa till potentiella väljare och förklara varför
det är en bra idé att rösta på oss i valet den 26 maj. Du behöver verkligen inte kunna hela Vänsterpartiets politik för att kunna ringa, vi ringer korta samtal och till personer som enligt statistik är troliga väljare. På plats finns samtalsmanus, telefoner, plattor och alltid en ansvarig person som hjälper till. Det är så roligt att vara med!

Alla dagar, här är mer info!

Invigningen är den 8 maj!
Jonas och Malin drar igång ringkampanjen för EU-valet 2019! Jonas Sjöstedt, partiledare och Malin Björk, EU-parlamentariker, drar igång ringkampanjen för EU-valet! Välkomna på rivig invigning, det är bara att dyka upp när det passar.

16.00 Nachos, alkoholfria mojitos och rundpingis!
16.30 Rundpingisturneringen startar.
17.00 Introduktion ringkampanj.
19.00 LIVE! Jonas Sjöstedt och Malin Björk om EU-valet 2019
(talet sänds även till partilokaler i hela landet)
21.00 Slut, ses snart igen!