Material

Trygga jobb
Dela bilder i sociala medier. Ladda ner affischer och flygblad på  https://www.vansterpartiet.se/las/hjalp-till/

Verksamhetsplan
Distriktets verksamhetsplan, antagen på distriktsårskonferensen 2019.
Ladda ner som PDF: Vänsterpartiet Storstockholms verksamhetsplan

För en vård att lita på
En bra vård för alla, inte bara några få.
Ladda ner som PDF: För en vård att lita på

En bra sjukvård för alla
Med oss får Sverige en bra vård för alla.
Ladda ner som PDF: En bra sjukvård för alla

Fristadsfonden
Tillsammans för flyktingars rätt.
Ladda ner som PDF: Fristadsfonden

Omställningsplan
Det krävs en röd politik för en grön stad. Därför har Vänsterpartiet tagit fram en omställningsplan för Stockholmsregionen.
Ladda ner som PDF: Omställningsplan

Landstingspolitiskt program
Landstingsprogrammet handlar om hur Stockholms läns landsting ska styras: av folket, inte konsulter och riskkapitalister.
Ladda ner som PDF: Landstingspolitiska programmet

8 Förslag för en jämställd hälso- och sjukvård
Stockholms sjukvård är ojämställd. Vänsterpartiet vill förändra detta. Vi har tagit fram en rapport med åtta konkreta förslag för en jämställd hälso- och sjukvård.
Ladda ner som PDF: 8 förslag för en jämställd hälso- och sjukvård

Hållbart klimat
Ett hållbart samhälle är möjligt. Men det behövs politiska beslut för att komma dit. Vänsterpartiet har en plan för ett jämlikt och hållbart samhälle.
Ladda ner som PDF här: Hållbart klimat

Tid över
Schyssta jobb med trygga skyddsnät bygger ett jämlikt samhälle. Under flera år har högern gett arbetsgivare mer makt på arbetarnas bekostnad. Vänsterpartiet kan se till att vi får ett bättre arbetsliv och en rikare fritid.
Ladda ner som PDF här:  Tid över

En stark välfärd
Ett samhälle där vi tar hand om varandra är ett samhälle att lita på. Under flera år har högern och Socialdemokraterna låtit välfärden bli allt mer ojämlik. Vänsterpartiet kan se till att vi får en jämlik och jämställd välfärd som det går att lita på.
Ladda ner som PDF här: En stark välfärd

Rätt till bostäder
Alla människor behöver någonstans att bo. Tak över huvudet, värme och skydd när det är kallt eller regnar. Men också plats att förverkliga sina drömmar, göra läxor eller bara ta det lugnt efter jobbet. Därför vill Vänsterpartiet bygga bort bostadsbristen och bygga hyresrätter som människor har råd med.
Ladda ner som PDF här: Rätt till bostäder

Vänsterpartiets politik A-Ö
Här hittar du information om vår politik
Politik A-Ö