Vi söker distriktssekreterare

Vänsterpartiet Storstockholm söker en vikarie till tjänsten som distriktssekreterare. Vårt distrikt är Vänsterpartiets största och har i dagsläget cirka 7000 medlemmar och består av 50 partiföreningar. Våra partiföreningar finns från Norrtälje i norr till Nynäshamn i syd men även i form av tio yrkesbaserade branschföreningar.

OBSERVERA: Kort ansökningstid och löpande urval, skicka in din ansökan snarast!

Som distriktssekreterare ingår du som stödfunktion i kansliets beslutsfattande grupper; sekretariatet tillsammans med kanslichef och ordförande samt distriktsstyrelsens verkställande utskott. Tillsammans med kanslichefen följer du upp fattade beslut och säkerställer att de delegeras och återrapporteras, förbereder underlag inför möten, skriver protokoll samt bistår i att formulera förslag till beslut. Samverka och stötta distriktets utskott samt förbereda utskick till förtroendevalda ingår i dina uppgifter. Du har också en central roll i genomförandet av distriktets årskonferens i mars, med ansvar för handlingar och underlag inför och under mötet. Du arbetar tillsammans med kansliets övriga personal och ingår i arbetsgrupper och projektgrupper för att leverera på verksamhetsplanen.

Formella krav på tjänsten:

• Flytande svenska i tal och skrift
  • Känna sig bekväm med att arbeta i excel, word och powerpoint, sociala medier och digitala möten
  • Erfarenhet av att skriva protokoll, remisser, beslutsunderlag och utredningar

Meriterande erfarenheter:

• Engagemang inom Vänsterpartiet eller närliggande organisation
  • Värderingsdrivna eller politiska organisationer, på central- eller distriktsnivå
  • Projektledning
  • Styrelsearbete
  • B-körkort

Egenskaper:

• Samarbetar väl mellan olika delar av en organisation och vana av att vara spindeln i nätet
  • Förmåga att hålla många bollar i luften, kunna prioritera och ta egna initiativ
  • Hög integritet, diplomatisk och pragmatisk
  • Noggrann och fokuserad på att följa upp och slutföra

Tjänstens omfattning är 100%, viss anpassning kan göras på tjänstens omfattning.

Vikariatet sträcker sig 12 månader, från 1 december 2020 – 1 december 2021. Senare tillträde kan vara möjligt om den sökande kan vara tillgänglig för överlämning några dagar i november, beskriv dina förutsättningar i ansökan. Arbete kvällar och helger förekommer. Tarifflön i enlighet med kollektivavtal, lokala förmåner förekommer såsom friskvårdsbidrag mm.

Du söker genom att skicka personligt brev och CV till [email protected], skriv “Ansökan vikariat” och ditt namn i ämnesraden. Sista ansökningsdagen är 25 oktober.

För frågor om tjänsten kan dessa ställas till kanslichef Vicci Friberg, [email protected]. Facklig kontakt är Gunnar Friberger för Handelsklubben, [email protected], 08-7864034