V Storstockholm söker kanslichef

Vänsterpartiet Storstockholm söker en ny kanslichef. Vårt distrikt är Vänsterpartiets största och har i dagsläget cirka 8000 medlemmar och består av 50 partiföreningar. Våra partiföreningar finns från Norrtälje i norr till Nynäshamn i syd men även i form av tio yrkesbaserade branschföreningar.

I tjänsten ingår att vara arbetsledare och chef på distriktsexpeditionen med idag tio anställda utöver en heltidsarvoderad distriktsordförande. Distriktets funktion är att i huvudsak samordna och ge service åt partiföreningarna i Storstockholm och verka för att Vänsterpartiet blir en starkare politisk kraft i regionen genom exempelvis kampanjer och valrörelsearbete. Arbetet sker i nära samarbete med såväl riksorganisationen som våra egna stora organisationer i Stockholms Stad och Region Stockholm.

I rollen som kanslichef  har du ansvar för arbetsmiljö, arbetsledning, övergripande planering och uppföljning av verksamheten samt att bistå den politiska ledningen med underlag i politiska och organisatoriska frågor. En förutsättning för detta är att du kan arbeta bra såväl självständigt som i grupp och att du kan ta självständiga beslut och initiativ. Du är underställd distriktsstyrelsen och dess verkställande utskott som är dina uppdragsgivare. En viktig del av tjänstens funktion är att vara en länk mellan personalen på expeditionen och den politiska ledningen. Denna roll förutsätter ett strukturerat arbetssätt där kansliets resurser används på bästa sätt.

Den vi söker ska ha arbetslivserfarenhet och/eller utbildning inom ledarskap och organisation samt erfarenhet av att verka i ideella organisationer. Du ska ha en stor samarbetsförmåga, god social kompetens, erfarenheter kring budgetarbete, lätt att formulera dig i skrift och ett starkt politiskt intresse.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av annat arbete eller annan verksamhet inom Vänsterpartiet och förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar. Det är meriterande med erfarenhet från arbetsmiljöarbete.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Arbetstiden är oreglerad och lön sätts enligt kollektivavtal.

Skicka din ansökan till [email protected] senast den 31 mars.

För mer information, kontakta distriktsordförande Elena Karlström på 070-10 95 967 eller vikarierande kanslichef Björn Öberg på 08-654 13 14.

Facklig kontakt: Gunnar Friberger, Handelsklubben
[email protected], 08-7864034