Jobba för Vänsterpartiet

Vill du jobba för Vänsterpartiet Storstockholm?

Vi söker nu dig som vill arbeta hos oss på Vänsterpartiet Storstockholms distriktsexpedition som ombudsman. Vänsterpartiet Storstockholm sträcker sig från Nynäshamn i syd till Norrtälje i nord, med över 4000 medlemmar och fler än 45 lokala partiföreningar. Expeditionen finns på Kungsgatan 84, men arbetet sker också runt om i Stockholms stad och län. Vi är åtta personer som jobbar på expeditionen idag, tillsammans med en arvoderad distriktsordförande.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst och vi tillämpar sex månaders provanställning som regel. Arbetet som ombudsman är varierat, mångfacetterat och kan variera mycket efter tid och verksamhetsperiod. Till uppgifterna hör att ha kontakt med och hjälpa partiföreningar med organisatoriskt och utåtriktat arbete, ordna möten och arrangemang samt ansvara för kampanjer och bedriva valrörelsearbete. Vi tillämpar oregelbunden arbetstid, vilket innebär att arbete också sker på kvällar och helger.

Många arbetsuppgifter utförs tillsammans med andra, men du som söker ska också ha god förmåga att arbeta självständigt med avgränsade projekt och arbetsuppgifter. Du ska vidare ha förmåga att kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift, anpassat efter olika målgrupper. Du ska vara väl insatt i Vänsterpartiets politik och dela våra värderingar. Du ska vidare ha god datorvana och kunna hantera Office-programmen.

Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenhet av arbete och/eller engagemang i Vänsterpartiet eller liknande organisationer, flerspråkighet och B-körkort.

Vänsterpartiet Storstockholm arbetar aktivt för en icke-diskriminerande rekryteringsprocess i enlighet med gällande jämställdhetspolicy och mångfaldsplan. Det innebär bland annat att ett förfarande med avidentifierade ansökningshandlingar kommer att användas, vilket här innebär att du som söker sänder in dina uppgifter som vanligt men att urval till intervjuer sker utan kännedom om bakgrund, kön mm.

Omfattning: 100 %, oreglerad arbetstid.
Tillträde enligt överenskommelse, men gärna snart.
Tarifflön enligt gällande kollektivavtal mellan Handels och KFO.

Skicka din ansökan med CV till [email protected] senast 18 maj.

Frågor kontakta:
Kalle Larsson, kanslichef, 08-654 13 15, [email protected]
Sanna Sjögren, representant för Handelsanställdas förbund, 08-654 13 12, [email protected]

Politisk sekreterare  för Vänsterpartiet i Stockholms läns landsting

Vill du bli en del av vårt arbetslag och arbeta för en valseger 2018? Nu söker vi dig som vill ha ett stimulerande arbete med att utveckla Vänsterpartiets politik på trafik- och miljöområdet.

Som politisk sekreterare är du ett stöd till våra politiker. I tjänsten ingår att bevaka och bereda ärenden och skriva yttrande inför beslut i nämnder och styrelser. Du skriver interpellationer och motioner, tar fram underlag, omvärldsbevakar och är behjälplig med viss administration.

Arbetet förutsätter att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Samtidigt är du en del av ett team med politiker och samarbetar även med andra politiska tjänstemän. Den aktuella tjänsten innebär framför allt bevakning av trafik-, miljö-, kultur- och regionplaneringsfrågor. Vi förutsätter att du delar Vänsterpartiets värderingar och har god kännedom om vår politik.

Vi söker dig som har
– relevant högskoleutbildning inom området nationalekonomi eller samhällsvetenskap
– erfarenhet av att arbeta som politisk sekreterare eller motsvarande erfarenhet från ideell eller politiskt styrd organisation
– god kommunikativ förmåga i tal och skrift
– förmåga att läsa och analysera stora mängder text
– god samarbetsförmåga

Meriterande:
– akademiska meriter inom ekonomisk analys (företags- och/ eller nationalekonomi)

Om arbetsplatsen
Vårt kansli ligger i Landstingshuset på Kungsholmen. Här arbetar fem politiska tjänstemän och två heltidspolitiker. Vårt mål är att vara Sveriges bästa politiska arbetsplats och vi arbetar systematiskt med arbetsmiljö, strukturerad feedback och kompetensutveckling.

Om tjänsten
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid till 31 december 2018 enligt Kommunallagen 4kap 30-32§. Beroende på valresultatet kan det finnas möjlighet till förlängning. Viss tjänstgöring på kvällar och helger förekommer. Lön enligt överenskommelse. Kommunallagen ger rätt till tjänstledighet från ordinarie arbete för tjänst som politisk sekreterare. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Kompetensbaserad rekrytering
Vänsterpartiet arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Ansökningshandlingarna kommer därför att vara avidentifierade.

Vill du veta mer, kontakta
Jenny Norell, kanslichef, [email protected], tfn 076 569 68 53

Fackliga företrädare