Kurs för nya!

KURS FÖR NYA MEDLEMMAR I HELGEN
Vänsterpartiet Storstockholm ordnar kurs för nya medlemmar på Kafé Marx, Kungsgatan 84, den 24-25 september. Här får nya medlemmar, eller de som varit med ett tag, tillfälle att fylla på sina kunskaper. Vi går igenom Vänsterpartiets organisation, ideologi, internfeminism och aktivism. Lars Ohly kommer och berättar om sitt politiska liv. Anmäl dig till [email protected].
Lördag: kl. 10:00-15:00. Frukost från 9:30.
Söndag: kl. 10:30-16:30. Frukost från 10:00.
Det serveras lunch och fika. Alla våra kurser är kostnadsfria.
PROGRAM
Lördag 24 september
09:30-10:00 Morgonfika.
10:00-12:00 Partiets organisation. Vi går igenom Vänsterpartiets organisation i alla dess delar, från partiförening till partiledning. Med Mats Einarsson, ledamot i Vänsterpartiet Storstockholms distriktsstyrelse.
12:00-13:00 Lunch.
13:00-15:00 Partiets ideologi. Detta pass behandlar vår ideologiska grund, med utgångspunkt i Vänsterpartiets partiprogram. Med John Hörnquist, enhetschef på Vänsterpartiets enhet för politikutveckling.

Söndag 25 september
10:00-10:30 Morgonfika.
10:30-12:00 Internfeminism. Hur bemöter vi varandra inom partiet? För att kunna agera på ett schysst sätt behövs kunskap. Med Barbro Sörman, ordförande i Vänsterpartiet Storstockholms distriktsstyrelse.
12:00-13:00 Lunch.
13:00-14:30 Att bli en aktiv vänsterpartist. Här delges praktiska sätt att engagera sig i Vänsterpartiet. Det finns många! Med Elena Karlström, ledamot i Vänsterpartiet Storstockholms distriktsstyrelse.
14:30-14:45 Fruktpaus.
14:45-16:15 Från ideologi till politisk handling. En av våra mer framträdande politiker berättar om sitt politiska liv. Med Lars Ohly, f.d. partiledare i Vänsterpartiet.
16:15-16:30 Avslutning.