Jobba i Vänsterpartiets största distrikt

Ett år efter en framgångsrik valrörelse så har två stabila kuggar på vår distriktsexpedition valt att prova andra arbeten. Det gör att vi nu söker efter två nya ombudsmän till vår arbetsplats, en tillsvidareanställning och ett vikariat fram till 31 augusti 2016.

På arbetsplatsen är vi sju anställda, varav en fungerar som arbetsledare, och en heltidsarvoderad ordförande. Våra ombudsmän arbetar främst med utveckling och stöd till partiföreningarna, kampanjarbete, intern och extern kommunikation samt organiserande och genomförande av studier på allt från grundnivå till fortbildning av parlamentariker och förtroendevalda i föreningarna.

Vi tar gemensamt ansvar för mycket av verksamheten, samtidigt som var och en också har sina tydligt definierade arbetsuppgifter. Vi hjälps åt vid större arrangemang och hjälper också föreningar, utskott och nätverk med delar av deras verksamhet. En viktig del av arbetet är också att hålla goda kontakter med föreningsaktiva, förtroendevalda, medlemmar och allmänhet. Huvuddragen för verksamheten bestäms av årskonferensen, distriktsstyrelsen definierar uppdragen och mycket av det gemensamt beslutade verkställs av expeditionens personal tillsammans med styrelsen och utskott.

Mycket av fokus de kommande åren kommer att vara förberedelser inför valrörelsen 2018, då vi självklart ska se till att ha en ännu starkare organisation som klarar av en ännu bättre valrörelse.

Det vi nu söker är en tillsvidaretjänst och ett vikariat, till 31 aug 2016, som ombudsman med gemensam huvudinriktning mot föreningsutveckling men också en del kommunikations- och studiearbete.

Vi söker nu dig som:

• Har erfarenheter av arbete inom arbetarrörelsen, feministiska organisationer, folkbildningsverksamhet, eller annan föreningserfarenhet.
  • Har gärna erfarenhet av arbete på styrelsenivå och/eller som parlamentariskt förtroendevald i Vänsterpartiet.
  • Har gärna erfarenhet av arbete med extern och intern kommunikation i liknande organisationer.
  • Vi ser gärna att du har körkort.
  • Flerspråkighet är också meriterande.

Lön och villkor
Tarifflön och villkor enligt kollektivavtal mellan Handels och KFO. Oreglerad arbetstid på 37,5 timmar i veckan, kvälls- och helgarbete förekommer i viss utsträckning.

En av tjänsterna är ett vikariat till 31 aug 2016.

Ansökan
Låter detta som ett arbete för dig? Skicka din ansökan och meritförteckning senast 25 oktober till [email protected] eller Vänsterpartiet Storstockholm, Box 12660, 112 93 Stockholm. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden.

Tillträde sker efter överenskommelse.

Vid frågor, kontakta:
Björn Öberg, vik organisationssekreterare