Alsaati och Ahmed ska leda Vänsterpartiet Storstockholm till valseger

seluahochleo

Nu är ordförandeduon Alsaati-Ahmed tillsatt. Igår valdes Leo Ahmed till vice ordförande för Vänsterpartiet Storstockholm för att leda distriktet till valseger tillsammans med ordförande Seluah Alsaati.

–        Leo är en omtyckt lokalpolitiker från Akalla med hjärta för förorten. Jag är stolt över att tillhöra ett parti där människor med efternamn som Ahmed, Delgado, Riazat och Alsaati kan bli valda till ledande uppdrag. Det är ett bevis på att Vänsterpartiet är ett parti för alla oavsett bakgrund, säger Seluah Alsaati.

–        Det känns fantastisk kul och hedrande att få det här förtroendet, säger Leo Ahmed. Vänsterpartiet satsar på välfärden, skolor, klimat, och inte minst bygga ett hem för alla. Vi har två viktiga val i år. Jag tillsammans med mina kamrater i distriktsstyrelsen kommer att kämpa hårt så att vi gör ett framgångsrikt val i Storstockholm och får en rödgrön majoritiet i Stockholm. Det går bra för oss. Vänsterpartiet Storstockholm växer varje dag. Vi har över 3900 medlemmar och många aktiva som brinner för att förändra samhället. Vi är mer starkare än någonsin!

Seluah Alsaati, ordförande Vänsterpartiet Storstockholm 076-236 99 87 eller [email protected]
Leo Ahmed, vice ordförande Vänsterpartiet Storstockholm 076-272 14 39 eller [email protected]

1. Hej kamrater, jag gratulerar er båda två och önskar lycka till med distriktsarbete.

Vi kan bara segra med två duktiga kamrater i ledningen och alla oss som arbetar för arbetarklassen.

2. Leo Ahmed skriver:

Tusen tack Maria för så fina ord!

Leo

3. Lycka till båda två. Delat ledarskap av två unga personer med mycket erfarenhet av vad Vänsterpartister kämpar för badar gott för framgång för våra idéer.

Hoppas de internationella frågorna lyfts fram och jag tänker också på EUs politik att stänga ut flyktingar från Europa. Kämpa på kamrater.

Framtiden är vår!