Vänsterpartiet Storstockholm söker organisationssekreterare

Är du den vi söker?

Vänsterpartiet Storstockholm söker Organisationssekreterare

Vänsterpartiet Storstockholm söker en ny organisationssekreterare. I tjänsten ingår att vara arbetsledare och chef på Distriktsexpeditionen med idag sex anställda utöver en heltidsarvoderad distriktsordförande. Distriktets funktion är att i huvudsak samordna och ge service åt partiföreningarna i Stockholms län och verka för att Vänsterpartiet blir en starkare politisk kraft i regionen. För närvarande handlar mycket av verksamheten om förberedelser inför valrörelserna 2014.

I rollen som organisationssekreterare har du en roll som spindeln i nätet med ansvar för övergripande planering och uppföljning av verksamheten samt att bistå den politiska ledningen med underlag i politiska och organisatoriska frågor. Du är underställd Distriktsstyrelsen och dess Verkställande utskott som är dina uppdragsgivare. En viktig del av tjänstens funktion är att vara en länk mellan personalen på expeditionen och den politiska ledningen.

Du har arbetslivserfarenhet och/eller utbildning inom ledarskap och organisation och erfarenhet av att arbeta i ideella organisationer. Du ska ha en stor samarbetsförmåga, god social kompetens, erfarenheter kring budgetarbete, lätt för att formulera dig i skrift och ett starkt politiskt intresse. Vi förutsätter att du delar arbetarrörelsens grundvärderingar och att du är, eller kan tänka dig att bli, medlem i Vänsterpartiet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Arbetstiden är oreglerad med 37,5/vecka normalarbetstid. Tarifflön enligt kollektivavtal utifrån erfarenhet (högsta nivå 37 125 kronor/mån).

Skicka din ansökan till [email protected] senast den 22 november.

För mer information, kontakta distriktsordförande Seluah Alsaati på 076-236 99 87, vikarierande organisationssekreterare Björn Öberg på 08-654 13 14.

Facklig företrädare: Anna Herdy, Handelsanställdas förbund, 08-654 13 18.