Event

Hjälp oss på Stockholm Pride

Stockholm Pride 2013 – Vänsterpartiet Storstockholm söker volontärer

Vänsterpartiet ska självklart visa att vi är det bästa partiet för HBTQ-personer, och därför kommer vi att finnas med på Stockholm Pride 2013 – Nordens största HBTQ-festival. För att vi ska klara av detta så kommer vi att behöva personer som vill hjälpa till med partiets deltagande på olika sätt. Det är både i planeringen innan, dagarna precis innan det börjar, under själva festivalen, och dagarna efter festivalen.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är medlem i Vänsterpartiet, Ung Vänster eller Vänsterns Studentförbund (VSF) och vill göra ett handtag. Om du vill stå i vårt tält i Pride Park så bör du ha någorlunda koll på partiets politik, men för övriga uppgifter krävs inga förkunskaper. Om du har kunskaper runt HBTQ-frågor så är det bra, men inte avgörande för om du får vara med.

Vad förväntas av dig?
Att du genomför de uppgifter som vi kommit överrens om att du ska göra, att du är positiv och vill vara med och visa upp Vänsterpartiet.

Vad får du?
För de som står i tältet i Pride Park så får man inträdet till parken för de dagar som man står minst 4 timmar. Den som arbetar minst tre pass får veckobiljett. Du kommer att få en rolig och trevlig tid och möjlighet att lära känna nya människor, både inom partiet och utanför.

Tyvärr har vi inte möjlighet att ge bidrag för mat, boende eller resor.

Vilka uppgifter finns?

Planeringen innan
Vi är en grupp som kommer att planera innehållet i seminarier, utsmyckning och framtoning i paraden, aktiviteter i tältet och helhetstänk. Där behöver vi personer som har idéer och som kan tänka sig att dela på olika planeringsmöten.

Dagarna innan
Den 28-30 juli kommer vi att behöva göra de praktiska förberedelserna. Det handlar om att måla, fixa, skriva och den 30 juli kommer vi behöva montera och inreda vårt tält i Pride Park.

Under Priden 29/7-3/8
Vi behöver personer som står i vårt tält i Pride Park (31/7-3/8), folk som vill vara våra funktionärer i Prideparaden (tex hjulvakter) (3/8), seminarievärdar i Pride House(29/7-2/8), ansvariga för våra andra aktiviteter, personer som kan fixa saker som dyker upp under veckan.

Efter priden
På söndagen den 4 augusti ska vi plocka ihop allt som finns i vårt tält i Pride Park. Det ska städas undan på partikansliet, saker ska återlämnas, Kafé Marx ska städas.

Vad kan du hjälpa till med? All hjälp mottages med tacksamhet! Anmäl ditt intresse att delta nu!
Ansök och berätta vad du kan tänka dig att hjälpa till med till [email protected], ju förr desto bättre. Senast den 20 juni behöver vi din anmälan. Har du frågor om något så kontakta Tobias Johansson på telefon 073-577 52 11 eller e-post [email protected].

Kan du inte delta på plats men vill bidra ändå?
För den som önskar så går det självklart att bidra med en summa pengar också, liten som stor. Sätt in ditt bidrag på Vänsterpartiet Storstockholms plusgiro 576 24-9, märk betalningen PRIDE 2013.

//Vänsterpartiet Storstockholms HBTQ-utskottet