Ny förening: Kommunalvänstern

Kommunalvänstern webJohan Engman, Feline Flodin och Ali Öztürk har precis bildat interimsstyrelse för att på allvar dra igång en ny partiförening i Storstockholm. Kommunalvänstern är därmed det färskaste tillskottet bland Storstockholms partiföreningar.

– Grattis! Utropar Jenny Bengtsson som suttit mötesordförande vid det konstituerande mötet. Börja värva medlemmar nu när ni har en partiförening, och såklart pressa Kommunal att sätta ner foten när det gäller vinsterna i välfärden, fortsätter Jenny när hon ska ge den nyvalda interimsstyrelsen några tips på vägen. Själv var hon med och bildade Hotell- och RestaurangVänstern för ett par år sedan och är idag avdelningsordförande för HRF Stockholm-Gotland.

– Jag vet många som sagt att om vi drar igång den här partiföreningen så ska de bli medlemmar i Vänsterpartiet också. Vänstern har helt klart ett starkt stöd bland Kommunals alla kvinnliga medlemmar och på det här viset kan vi förhoppningsvis ge dem en ännu starkare röst, säger Feline Flodin som länge velat komma igång med föreningen

Den nybildade föreningen planerar nu för ett deltagande på 1 maj och sedan ett större möte den 12 maj om Vänsterpartiets lösningar på problemen på arbetsmarknaden kopplat till kampanjen ”prata om jobbet” som pågått sedan i höstas.

– Vi i facket måste arbeta tillsammans med de organisationer som vill behålla och utveckla folkhemmet. Det är facket som är grunden i arbetarrörelsen och som har skapat dess partier så det är också dags att facket kräver sin rätt av politikerna, säger Ali Öztürk som nyss blivit vald till ordförande i nya styrelsen.

– Vi är Sveriges största fackförbund så självklart ska vi ha en Vänsterpartiförening också. Dessutom vet vi att vinsterna i välfärden kommer att vara en av de stora frågorna i valrörelsen, det ska vi se till om inte annat, säger Johan Engman som också tar plats i styrelsen.

Läs mer i Kommunalarbetaren: https://www.ka.se/index.cfm?c=105847

Vill du engagera dig i Kommunalvänstern?
Epost: [email protected]
Twitter: @kommunalv