Bemöt Sverigedemokraterna!

Vad fick ni lära er?

– Det viktigaste vi fick lära hur man vänder debatterna till vår egen fördel, när SD snackar om massinvandring, säger vi att det istället handlar om en massavvisning. Det säger Seluah Alsaati från aktivistnätverket som arrangerade mötet med Kalle Larsson.

– Vi måste vända debatten och börja tala om klass och välfärdssamhället. De flesta som röstar på SD är inte genuina rasister utan frustrerade över sin livssituation. Där kan Vänsterpartiet erbjuda ett alternativ.

Vad tror du deltagarna tyckte om det?

– Intresset var superstort, drygt 80 personer kom, vilket var mer än dubbelt så många som vi trodde skulle komma.

Hur ska ni i aktivistnätverket göra med allt det nya som ni lärt er?

– Vi ska ha ett möte nästa söndag för att diskutera en antirasistisk strategi. I nätverket jobbar vi med de frågorna som medlemmarna vill. Egentligen kan man säga att vi redan nu jobbar med antirasism. Vi har sedan i höstas varit ute med fika för välfärden. Just nu hjälper vi partiföreningen i Hässelby-Vällingby där vi bland annat knackar på hos de boende för att fråga vad de tycker om välfärden.

Vill du vara med i aktivistnätverket kontakta då: [email protected]