Politisk sekreterare till Vänsterpartiet i Stockholms stadshus

Vi söker dig som vill arbeta för Vänsterpartiet i Stockholms stadshus och som är intresserad av bostads-, trafik- och miljöfrågor.

Stadshusgruppen i Stockholms stad söker en politisk sekreterare med stora kunskaper om främst bostadsfrågor, stadsplanering/stadsmiljö men också om trafik, miljö och andra infrastrukturfrågor. Stockholms stads bostadsbolag och andra bolag finns samlade i koncernen Stockholms stadshus. Därför vill vi också att du har kunskaper om kommunal ekonomi med tonvikt på kommunala bolag.

I arbetet ingår att bevaka utvecklingen inom bostadsområdet som lagstiftning, hyressättning, mark- och bostadsplanering i Stockholm. Dessutom följa utvecklingen av stora bygg- och infrastrukturprojekt som till exempel nya bostadsområden. I tjänsten ingår att bevaka bostadsbolagen, stadsbyggnadsnämnden och exploateringsnämnden samt en del övriga nämnder varav de viktigaste är miljönämnden och trafiknämnden.

I övrigt innebär arbetet att hjälpa till att ta fram ärenden till nämndsammanträden, skriva underlag till artiklar och rapporter, delta i och ibland ansvara för möten och seminarier som stadshusgruppen deltar i eller anordnar.

Det här är ett intressant och spännande jobb för dig som är intresserad av planeringen av Stockholm. Bostadsfrågan kommer att vare en av de viktigaste politiska frågorna både på nationell nivå och i Stockholm under den kommande mandatperioden.

Tjänsten är en heltidstjänst och din arbetsplats kommer att vara i Stockholms stadshus.  Vi vill gärna att du börjar så snart som möjligt.

Frågor om tjänsten besvaras av

Ann-Margarethe Livh, tel 076-122 91 03, Maria Hannäs: 076 121 77 10 eller Ann Mari Engel: 070-727 74 2

Maila ansökningar till [email protected] senast 12 december