Kärlek präglar Vänsterpartiets valrörelse

Under fredagsmorgonen mötes stressade Stockholmare av budskapet: ”Ta det lugnt! Vi byter regering och politik den 19 september”. Det skedde i form av 2500 röda stresshjärtan som delades ut i morgonrusningen vid Slussen och Centralstationen i Stockholm.

– Med två dagar kvar till valdagen är detta ett sätt att uppmärksamma medborgarna om att valet inte avgörs i TV-debatter av de politiska företrädarna, utan att det är deras röst som räknas. Opinionsundersökningar svänger som andra byter underkläder, det riktiga resultatet ser vi på söndag, säger Jessica W Sandberg, valstrateg för Vänsterpartiet i Storstockholm.

Stresshjärtana är del två i Stockholms kampanj med gerillamarknadsföring. För fyra veckor sedan placerades 5000 små röda spargrisar ut runt om i Stockholm, med varsin enkrona i.

–Insatserna är ett sätt att skapa uppmärksamhet kring inte bara valets viktigaste fråga, utan Sveriges framtid. Just nu har vi tillgång till världens bästa välfärd. Den nuvarande regeringen nedmonterar gradvis detta. Vi vill inte bara bevara välfärden, vi vill också förbättra den, avslutar Jessica W Sandberg.

Jessica W Sandberg, valstrateg: 08-654 13 19.